Ga naar inhoud

computer start niet meer


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn vista notebook een programma geïnstalleerd en om te voorkomen dat er nog resten zouden blijven, heb ik een systeemherstel uitgevoerd. Hierna krijg ik de computer niet meer gestart. Er schijnt een bestand beschadigd te zijn: \windows\system32\drivers\N360\1505000.013\symds.sys status 0xc0000221

Het probleem is dat ik niet meer bij de mogelijkheid kom om een heel nieuwe installatie te maken of om het bestand opnieuw erop te zetten. Ik heb geprobeerd om de harde schijf eruit te halen, maar die zit heel goed verankerd. Anders zou ik het bestand erop kunnen zetten. Ik heb dus geen vista installatieschijf. Kan ik nog op een andere manier bij die harde schijf of moet ik echt naar een computerwinkel om de schijf eruit te halen of iets anders. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb ik al gedaan. Hij start dus ook niet meer in veilige modus. Ik kan daardoor de herstelpartitie niet bereiken. Ik heb nog geprobeerd om een xp professional te installeren. Maar ook hiermee bereik ik de herstelpartitie niet. Ook niet met RSTRUI achter de dos prompt in xp. Ik denk dat ik dus een nieuwe vista moet aanschaffen. Weet je nog een andere manier om de herstelpartitie te benaderen? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de pc op en tokkelt op F8 en dan kan je waarschijnlijk laatst gekende configuratie..... klikken

Ik denk dat ik dus een nieuwe vista moet aanschaffen

Dan kan je beter Windows 7 of 8.1 nemen.

Als je uw data wil bewaren kan je met dat nog doen voor installatie.

Download Ubuntu

Brand de iso image op dvd

Start de pc en ga naar de bios om de dvdrom als eerst boot in te stellen.

Kies voor proberen (live) en wordt er niks geïnstalleerd.

Dan kom je in Windows achtige scherm en dan kan je data op externe harddisk of dergelijk verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

F8 heb ik al gebruikt. Ik heb intussen xp geïnstalleerd omdat ik hoopte daarmee de herstelpartitie te kunnen vinden. Nee dus. Ik ben nog wat aan het googelen geweest en heb op een forum gezien dat iemand met F11 weer naar de herstelpartitie kon komen. Toen maar de gebruiksaanwijzing van mijn computer gepakt en ... ja, hoor, met F9 kom ik daar weer. Dus, RTFM (Read the fucking manual). Maar misschien helpt het anderen om ook nog eens de gebruiksaanwijzing te lezen. Ik heb trouwens altijd al back-ups maar je advies om even ubuntu te gebruiken voor alle zekerheid vind ik een heel handige tip. Daar heb ik in de toekomst nog wat aan. Ook als ik voor anderen back-ups van bestanden moet maken. Niet iedereen is zo zorgvuldig met zijn back-ups. Toch bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.