Ga naar inhoud

Computer vast door windows


mojito

Aanbevolen berichten

hallo,

ik zit zwaar in de problemen, bij het proberen een antivirus te installeren vraagt de pc mijn product key van windows. nu blijkt dat ik geen juiste key heb daardoor kan ik niets meer doen met de pc, heb hier nog een windows xp versie liggen met een juiste product key, hoe ga ik nu te werk om deze te installeren?

mijn probleem is dat ik juist tot aan welkom geraak en verder niks meer kan doen bv. in mijn software gaan om de oude te wissen

groeten mojito

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat het antiviruspakket dat je wil installeren de code van je windows vraagt?

Welk antivirus is het?

Blokkeert je pc omdat je de software niet geïnstalleert krijgt?

het was de antivirus van windows, daardoor werd mijn code gevraagd, toen bleek dat deze niet klopte, heb ik telefonisch contact opgenomen en daar bleek dat ik een piraten xp had

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vindt je een uitstekende handleiding om je windows xp te installeren.

ik moet zeker uit de bios starten, maar ik heb 2 mogelijkheden: f1: for ibm bios setup utility, f12: to choose temporary boot device

welke moet ik nemen. ik heb in het boot menu (f12) atapi cd-rom drive gevonden, als ik daar op klik kom ik uiteindelijk terug weer op het scherm van de oude windows xp en krijg terug de vraag dat dit exemplaar bij microsoft moet worden geactiveerd en of ik dit wil doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel in je BIOS je cd-rom in als First Boot Device en sla deze wijzigingen op.

Als je herstart verschijnt Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten._ druk dan bv. op de spatiebalk om van je Windows cd op te starten en de installatie word gestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet opstarten vanaf cd-rom.

Dus de cd in de cd-rom steken.

Je pc herstarten.

Dan als op het scherm verschijnt "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd"

Druk dan op een willekeurige toets.

verschijnt dat niet, moet je even in je bios je cd-rom als first boot zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel in je BIOS je cd-rom in als First Boot Device en sla deze wijzigingen op.

Als je herstart verschijnt Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten._ druk dan bv. op de spatiebalk om van je Windows cd op te starten en de installatie word gestart.

ik weet niet hoe ik dat moet doen instellen als first boot device

---------- Post toegevoegd om 19:57 ---------- Vorige post was om 19:48 ----------

bij boot menu staat op 1 : +removable devices

2: +hard drive

3: ATAPI cd-rom drive

4: network boot

5: intel ® boot agent version 4.0.17

en daaronder <enter setup>

Link naar reactie
Delen op andere sites

atapi cd-rom moet als eerste staan.

Hoe je dat doet kan bij ieder type moederbord anders zijn.

Kan je via de pijltjes op je toetsenbord de volgorde niet veranderen?

heb ik gedaan, maar ik kom terug op het scherm met de oude windows met de vraag om de product key in te stellen en verder start er niets op

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.