Ga naar inhoud

crash dumps


filip

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen met volgend probleem : Ik heb een HP Pavilion dv6. Sedert jaren sukkel ik met crash dumps. Vroeger kwam dit af en toe voor en toen waren het grote bestanden die verloren gingen. Dit kon ik zien bij het opschonen van gegevens via “CCleaner”. Daar werd dan telkens een groot bestand verwijderd (geheugendumps). Nu kan ik eigenlijk geen enkel filmke op Youtube nog openen. Bijna onmiddellijk krijg ik het scherm : “beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld” en daaronder “Amd Driver reageert niet meer en is hersteld”. Dan krijg ik een groen vlak te zien ipv de film. Dan kan ik nog een tijdje verderwerken maar kort nadien verschijn dan het blauw scherm “ a problem has been detected and windows has been shut down to prevent dammage to your cpu” “attempt to reset the display driver and recover from timeout failed” de technische informatie is : “ stop: 0x00000116 (0xFFFFFA8007D37010, 0xFFFFF88000DB8F5C, 0x0000000000000000, 0x0000000000000002” “ARTIKMPAG.SYS – ADDRESS FFFFF88000DB8F5C BASE AT FFFFF88000DB2000? DateStamp 4c891eF1”

Dat is het. Dan herstart ik op via normale start. Eigen films in HD afspelen met windows media player of VLC media player lukt wel. Maar het simpelste Youtube filmke en ‘k heb het zitten. Heb al “Flash player” verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (soms blijf ik ook haperen op internet en krijg ik een melding (zoiets als): een plugin van flashplayer of flashmob? werkt niet : wachten of stoppen?) Heb in apparaatbeheer mijn beeldschermstuurprogramma gecontroleerd en werkt perfect. Heb Driverfinder gekocht en alle verouderde drivers laten bijwerken: geen resultaat. Microsoft “fix it” enz. al geprobeerd, werkt niet.

Ik weet niet wat ik moet doen om dit euvel te herstellen. Weet iemand het? Rechtstreeks ingrijpen in het register??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een malware besmetting kan ook de oorzaak zijn en daarom gaan we een grondige malware controle doen.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt kweezie rabbit voor de duidelijke uitleg. Ik heb gezocht op malware met malwarebytes anti-malware/ advanced system optimizer/ winzip malware protector en overweeg om Hitman Pro uit te voeren. Maar tot nu toe is het euvel niet verholpen. Kunnen er volgens u nog andere oorzaken zijn voor dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest voor de hand liggende oorzaken zijn een defect aan de videokaart (of de drivers) en een malwarebesmetting.

Om te controleren op een besmetting zou je het RSIT logje moeten maken zoals ik in mijn vorig bericht heb aangegeven.

Om de details van de grafische kaart te onderzoeken, mag je het volgende doen.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.