Ga naar inhoud

Desktop Acer - windows vista start niet op


peeke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb het volgende probleem : als ik mijn PC opstart, wordt enkel het scherm met het logo van Acer geladen en dan blijft het donker.

De PC draait normaal, geen rare geluiden te horen maar er wordt niets van windows geladen.

De dag ervoor was alles normaal afgelsloten en heb recent geen enkele wijziging aan de configuratie gedaan.

Ik kan enkel de PC met de powerknop afzetten.

Daarna verschijnt bij het opstarten op het scherm ; windows foutherstel met de mogelijkheden :

- opstartherstel starten (dan komt er onmiddellijk een blauw scherm met foutcode : stop : 0x0000007B ...)

- windows normaal starten (dan blijft alles terug zwart)

Als ik tijdens het opstarten op F8 duw, verschijnt op het scherm : geavanceerde opstartopties : microsoft windows vista :

uw coputer herstellen : met een hele lijst mogelijkheden zoals safe mode enz.

Maar bij elke keuze blijft nadien alles zwart.

Ik stel deze vraag via een andere PC, want kan absoluut niets meer met de PC in kwestie.

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe dit eventueel kan opgelost worden ?

Bedankt op voorhand. (ik werd 2 jaar geleden al eens heel goed geholpen door uw team)

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.

66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.

Typ vervolgens:

  1. chkdsk /f /r
  2. bootrec /fixmbr
  3. bootrec /fixboot
  4. bootrec /rebuildbcd
  5. bcdboot c:\windows /l nl-nl (Windows 8(!))

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dorado, bedankt voor je reactie.

Opstarten met de laatst bekende juiste configuratie, werkt niet. Het scherm blijft zwart.

Alles heb ik al uitgeprobeerd, maar het is ofwel datzelfde blauwe scherm of het scherm blijft zwart.

En wat de recovery DVD betreft, merk ik nu op dat ik die 5 jaar geleden bij aankoop van de Acer blijkbaar blank heb gelaten :thumpdown:

Dus heb ik nu waarschijnlijk een groot probleem ...

wat nu ? kan ik die nu nog ergens kopen of moet ik eens horen bij de support bij ACER ?

Het gaat over een ACER Aspire M1641.

Groetjes,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dorado,

Heb de iso gedownload en op DVD gebrand.

PC opgestart met DVD en herstelconsole verscheen op scherm. Tot daar ging alles goed.

Bij de keuze opstartherstel kwam de boodschap : "deze computer kan niet automatisch worden hersteld" (info probleem verzenden/niet verzenden ...)

Diagnose en hersteldetails :"kan geen vaste schijf vinden, als een vaste schijf is geïnstalleerd reageert deze niet"

Bij de keuze opdrachtprompt, de 5 commando's ingetoetst met als resultaat :

1. het type bestandsysteem is NTFS. kan actieve station niet vergrendelen. schijfcontrole kan niet op dit volume worden uitgevoerd omdat het volume tegen schrijven is beveiligd.

2. het apparaat is niet klaar

3. het apparaat is niet klaar

4. er is gezocht naar windows-installaties. totaal aantal gevonden windows-installaties : 0. De bewerking is voltooid.

5. bcdboot wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Ik vrees dat er meer aan de hand is :dong: Wat denk je ?

Groetjes, Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat er meer aan de hand is :dong: Wat denk je ?
Waarschijnlijk iets met de harde schijf.

Kijk eens in het BIOS of de harde schijf daar nog herkend wordt.

1. Als de harde schijf nog herkend wordt, doe dan een controle van de harde schijf.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

2. Als de harde schijf niet meer herkend wordt, kan je het volgende doen.

Sluit de pc af en strek de stekker uit.

Koppel alle apparaten los, schroef de pc open en controleer de aansluitingen van de harde schijf of ze nog goed zitten.

Eventueel loskoppelen en opnieuw aansluiten.

PC weer dichtschroeven en in het BIOS gaan kijken of de schijf nu wel te zien is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor de nieuwe reactie, maar het is ondertussen opgelost:-)

Ik had het eigenlijk al opgegeven en dacht dat ik niets meer te verliezen had.

Daarom heb ik de recovery-DVD van mijn andere desktop HP eens geprobeerd.

De bestanden van windows werden geladen maar dan kwam er een error dat deze niet geschikt waren voor mijn ACER natuurlijk.

Heb dan gewoon afgesloten en teug opgestart met windows normaal opstarten en ....:rofl: alles was terug normaal (windows laadt op + alle gegevens waren er terug)

Ongelooflijk, maar waar.

Wat ik toch nog moet vermelden is dat ik op vrijdag 6/3 rond 8.15u werd opgebeld door een Engelstalig iemand met Indisch accent, die mij persoonlijk met naam aansprak en zei dat het was voor de maintenance van windows. Toen ik zei "I don't believe it" werd onmiddellijk ingelegd.

Is dit toevallig of niet, het is wel raar dat enkele dagen later windows ineens niet meer werd ingeladen.

Heb verschillende virus en malware scanners al laten draaien zonder virussen te vinden + cc cleaner voor de opkuis.

In ieder geval is alles hersteld zonder dataverlies (ben nu op die PC bezig).

Iedereen bedankt voor de bijdrage :adore:

Met vriendelijke groeten, Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik toch nog moet vermelden is dat ik op vrijdag 6/3 rond 8.15u werd opgebeld door een Engelstalig iemand met Indisch accent, die mij persoonlijk met naam aansprak en zei dat het was voor de maintenance van windows. Toen ik zei "I don't believe it" werd onmiddellijk ingelegd.
Je hebt hier de juiste reactie gegeven.

Eigenlijk zou je dit ook moeten melden bij de politie.

Is dit toevallig of niet, het is wel raar dat enkele dagen later windows ineens niet meer werd ingeladen.

Heb verschillende virus en malware scanners al laten draaien zonder virussen te vinden + cc cleaner voor de opkuis.

Dat zal inderdaad wel toeval geweest zijn.

Welke virus- en malware scanners heb je gebruikt?

Je weet toch dat meerdere actieve virusscanners op 1 pc de boel kunnen vertragen en zelfs blokkeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.