Ga naar inhoud

Draadloze netwerk printer (canon ip4200) print niet zonder firewall uit te schakelen


Gast JerryM

Aanbevolen berichten

PC herinstalleert (waarschijnlijk virusje :hmmmm: gehad: cardreader werkte niet goed meer, WORD werkte niet meer). Alles terug OK, draadloos thuisnetwerk gemaakt tussen desktop XP - laptop Vista en laptop Windows 7 en alles OK :top:.

Maar :thumpdown:.....kan niet meer printen vanaf de laptops, BEHALVE wanneer ik de firewall uitschakel op mijn desktop (server) dan gaat het wel. Waarschijnlijk wordt de gebruikte printerpoort (USB via mijn desktop) afgesloten door de firewall. Hoe kan ik dit oplossen om toch te kunnen draadloos printen vanaf de laptops, zonder dat ik mijn firewall moet uitschakelen op mijn desktop? (steeds zonder firewall zitten, vindt ik maar een beetje riskant).

Bepaalde poort toevoegen bij "uitzonderingen" in firewall waarschijnlijk? En.....hoe weet je welke poort gebruikt wordt voor de USB printer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt waarschijnlijk windows firewall.

Je klik daar op programma toevoegen en voegt de programma van canon bij.

Welke je moet nemen weet ik niet want ik heb geen canon printer.

Je kan dat best eens kijken in de map van canon.

Je moet dus niet de usb-poort opgeven.

Het kan ook zijn dat programma van canon is uitgevinkt in firewall bij uitzondering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.