Ga naar inhoud

Drivers kwijt van Medion LIFE MD40886


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste vrienden.

Ik heb thuis nog een notebook Medionnb type MD40886 MSN30001610 met een moederbord MAM2020 aan boord.

Het OS systeem is Windows xp home, een OEM versie.

Dit toestel is nog in perfecte staat en gebruikte ik om zo een beetje met te experimenteren.

Na verloop van tijd ging het systeem toch bijzonder traag en heb ik besloten om een recovery te doen.

Ik heb de originele recovery schijf nog in mijn bezit, maar de partitie waar de benodigde drivers opstonden is reeds jaren geleden gewist.

Jammer genoeg heb ik geen back up van deze partitie genomen, dus drivers weg.

Uiteraard vertoont nu de notebook verschillende fouten aangezien er bepaalde drivers niet geïnstalleerd zijn.

Ik heb geprobeerd om met Driver Finder de drivers terug via het internet op te vissen maar zonder resultaat, klaarblijkelijk omdat het toestel al zo oud is. Ook heb ik Medion om raad gevraagd, maar die sturen steeds een automatische mail retour dat ik contact moet opnemen met een 0900 nummer en dat het beter zou zijn dat ik een nieuw toestel koop. Leuke service is wat anders. Als ik mij nog een laptop koop zal het zeker en vast geen Medion meer zijn.

Mijn vraag is nu of er iemand mij kan helpen om nog aan de originele drivers te geraken en hoe ik best te werk ga om alles terug in de plooi te krijgen. In apparatenbeheer krijg ik een geel vraagteken bij "PCI simple communication-controllers" alsook de "Multi media audiocontroller" blijkt niet voorzien te zijn van de juiste driver. Met verschillende testtools heb ik kunnen achterhalen dat de drivers voor de audio van VIA AC'97 Enhanced audio controller moet zijn.

Ik ben ook te weten gekomen dat de chip de volgende spec's heeft:

VIA Technologies VT82C 686/A/B, VT8233/A modem codec

De spec's van de chipset:

VIA P4N266/KN266 (VT8372)

Ik zit nu een beetje ten einde raad en weet dat het juist aan de correcte drivers ligt om het toestel weer op gang te krijgen.

Wie kan mij helpen of raad geven wat ik moet doen.

Het zou mooi zijn mocht iemand alle drivers nog op cd liggen hebben. Een copy (mits betaling) zou welkom zijn.

In afwachting van jullie professionele raadgevingen wens ik julie nog een fijn dag toe.

Alvast bedankt

Groetjes

Dré

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste.

Deze procedure met het op de site van Medion het msn nummer in te vullen geeft me een resultaat van een aantal drivers. Deze heb ik geprobeerd op mijn apparaat maar blijken niet te willen werken.

Het toestel heeft al wat leeftijd en ik denk dat ze bij Medion niet meer deze drivers ondersteunen en on line zetten.

Dus op dit gebied sta ik nog even ver.

Toch bedankt voor je aangeboden oplossing.

Groetjes

Dré

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste.

De driver voor het geluid heb ik gevonden, bedankt.

Maar de driver voor "PCI simple communication controller" kan ik nog steeds niet vinden.

In apparaatbeheer staat hierbij een geel vraagteken, dit wil zeggen dat er nog steeds geen driver voor gevonden is.

Kan je mij nog even op weg zetten om deze driver te vinden.

Alvast bedankt.

MVG

Dré

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste.

Ik heb uw suggestie uitgevoerd, maar ik kreeg een bericht terug dat de moddriver voor MAM2020 reeds geïnstalleerd was.

Toch heb ik nog eens de herinstallatie gedaan, maar zonder resultaat. Hij zoekt nog steeds achter de driver voor de PCI als ik de pc opstart.

Zeer vervelend probleem. Zijn de componenten in het toestel dan al zo oud dat ze met nieuwere drivers niet meer samenwerken?

Zit er een mogelijkheid in om mijn toestel van op afstand over te nemen en het probleem eens te bekijken?

Heb ook Speccy geïnstalleerd op het toestel, maar zie hier geen enkele fout staan. Of ik moet er flagrant overkijken.

Ben nu echt een beetje ten einde raad.

Moest je nog een hint hebben mag je me het steeds laten weten.

Alvast bedankt voor uw inspanning.

MVG

Dré

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook Speccy geïnstalleerd op het toestel, maar zie hier geen enkele fout staan.

Start speccy op en wacht op het overzicht van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Indien je niet beschikt over een werkende internetverbinding is het aanmaken van een link niet mogelijk.

Als alternatief kan je de analyse van Speccy dan in een bericht plaatsen als tekstbestand.

Dit kan je zo doen:

Klik op "Bestand" en in het uitrolmenu op "Opslaan als tekstdocument ..."

Dan opent zich een tekstbestand met de volledige informatie over de inhoud van je computer.

Bij deze gegevens zit echter ook de installatiecode (serienummer) van je Windows.

Vóór je dit tekstbestand kopieert om in een bericht te plaatsen, dien je deze gegevens - om veiligheidsredenen - wél te wissen.

Na het verwijderen van deze installatiecode (serienummer), bewaar je het bestand op een usb stick.

Nadien kan je via een pc met internetverbinding het volledige tekstbestand als bijlage toevoegen aan een bericht, zodat onze medewerkers - ook op deze wijze - de toestand van je computer kunnen bekijken.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het apparaat met het gele vraagteken en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Je kan deze waarde ook kopieren via een rechts klik (om tikfouten te vermijden)

Als je niet over een internetverbinding beschikt, kan je de waarde in een kladblok bestand plakken en via een usb stick overbrengen naar een pc die wel een internet verbinding heeft om het dan in je bericht te plakken.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.