Ga naar inhoud

Dvd brand enorm traag


vazilie

Aanbevolen berichten

Hallo, heb sinds kort een nieuwe pc gekocht met windows 8 erop. Als ik nu een dvd wil branden duurt dit meer dan een uur???? Vroeger was dit hooguit een kwartiertje! Heb alle laatste nieuwe brandprogramma's erop geplaatst.

Weet iemand raad daarmee, in de PC winkel "zeggen" ze dat windows 8 niet meer echt gemaakt is om DVD's te branden, eerder meer om USB sticks ed. te plaatsen. Maar heb daar mijn twijfels bij?

Grtz vazilie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag vazilie,

:welkom:

Wat probeer je juist op dvd te branden?

Staat de brandsnelheid correct ingesteld in je software?

Welke software gebruik je om te branden?

Ik werk zelf met Windows 8.1 en kan je verzekeren dat het niks met Windows 8 op zich te maken heeft.

Heb je een merk PC, geef dan het merk en modelnummer door.

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mercikes alvast om te reageren,

Een merk PC is het niet, is samengesteld in de PC winkel (zijn allemaal de duurdere producten dat ze gebruiken, zeggen ze) Heb vorige jaar daar ook ene laten samenstellen voor m'n zoon met windows 7 en deze brand perfect. Wat ik het meeste brand zijn films( +/- 4,3 GB) met aschampoo 14 brand ik deze nu (of met nero of DVDfab) maar 'tduurt allemaal hetzelfde +/- 1 uur, vroeger met m'n oud pcken was dat +/- 15min. Heb daarjust dat progr. geïnstalleerd en dat is die link waar je naar vraagt:

http://speccy.piriform.com/results/SaZgdW8gjjAkTd3vtCCzQ6o

Hopelijk ben wordt jij wat wijzer.

grtz vazilie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier om een Samsung schrijver waarmee je aan een max. snelheid van 24x DVD kan branden, voor CD is dat 48x afhankelijk van het type schijfje dat je gebruikt.

Welke schijfjes gebruik je?

Welke brandfunctie gebruik je om die films te branden?

Heb je de snelheid in de brandsoftware correct ingesteld?

Staat simulatie soms aangevinkt? Want dan wordt het branden eerst gesimuleerd en dan pas gebrand waardoor de tijd verdubbeld wordt.

Als voorbeeld hieronder Nero.

post-23245-1417705650,9828_thumb.png

Gebruik als test eens Nero Burning Rom en brand een Data DVD, dus een 4 gb aan gewone bestanden, en dat aan snelheid 16 ( hoe hoger de snelheid hoe meer kans op fouten).

Zorg dat de simulatie uitgeschakeld is.

Hoe lang duurt het voor de dvd klaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijfjes zijn van Platinum 16Xspeed, gebruik deze al jaren. Ga het proberen, maar denk niet dat die simulatie aangevinkt staat, maar meestal gebruik ik Aschampoo 14, vroeger de 10, maar omdat ze dachten dat de 10 niet compatibel was met Windows 8, heb ik er de 14 opgezet. Wat ze ook al in de PC winkel gedaan heb is een heel uitgebreide hardwaretest die toch 3 dagen geduurd heeft (zeggen ze) en er kwamen ook geen fouten in voor. Nu, ze hadden voorgesteld om een hele nieuwe PC samen te stellen, maar gisteren heb ik gebeld en ze zeiden dat ze dat ook gedaan hadden en geprobeerd hadden om een DVD te branden, maar dit duurde ook zolang, dus was hun conclusie dat windows 8 waarschijnlijk niet meer compatibel was/is om nog DVD's te branden, dat was gelijk uit de mode. Heb wel al ne keer een cd gebrand een dat leek me vlot te gaan.

Ik had al gedacht om eens die DVD brander uit mijne zoon's pc te halen en in de mijne te steken, wat denk je daarvan? Mijn zoon brand toch niet en zou deze dan kunnen gebruiken. Heb ook aschampoo 14 ne keer op de zoon's pc geinstalleerd en deze werkt perfect, denk dus niet dat het eigenlijk aan een programma ligt?

grtz vazilie

Link naar reactie
Delen op andere sites

met aschampoo 14 brand ik deze nu (of met nero of DVDfab) maar 'tduurt allemaal hetzelfde +/- 1 uur, vroeger met m'n oud pcken was dat +/- 15min.

Ik dacht dat je ook Nero in gebruik had.

dus was hun conclusie dat windows 8 waarschijnlijk niet meer compatibel was/is om nog DVD's te branden, dat was gelijk uit de mode. Heb wel al ne keer een cd gebrand een dat leek me vlot te gaan.

Ik stel me toch vragen wat voor een PC- winkel dat is.

Het is gewoon onzin dat Windows 8 niet geschikt zou zijn om DVD's te branden.

Ik heb alle Windows versies in gebruik gehad dus ook Windows 8, nu is dat Windows 8.1 en ik kan je verzekeren dat ik met Nero 4Gb data brand op een dvd'tje in een tijd van 8 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik geloof u zeker dat het moet lukken met Windows 8, ze hebben gezegd dat ze denken dat het daardoor zou komen. Nu, ben ondertussen al terug thuis zoals je ziet, met nero heb ik dit ook geprobeerd en duurde ook 68 min. Wat raar is dat "hij" komt tonen hoeveel tijd hij nodig gaat hebben en dat is rond de 6 min. en als deze tijd verstreken is (want het balkje dat hij al gebrand heeft staat dan nog maar amper 1 a 2 cm verder) begint hij dan van her af te tellen en dat is dan rond 1 uur tegen dat hij gebrand zal zijn. Nu, wat ik eens gedaan heb is de brander uit mijn zoons PC gehaald (da's een Atapi (denk ik) en deze in mijn pc gestoken en nu brand hij een DVD op rond de 40 min, een hele verbetering, maar nog veel te lang. Ik weet het niet, maar 'tis alleszins raar.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke brandfunctie gebruik je om die films te branden?

Brand een Data DVD, dus een 4 gb aan gewone bestanden, en dat aan snelheid 16 of lager ( hoe hoger de snelheid hoe meer kans op fouten).

Zorg dat de simulatie uitgeschakeld is.

Hoe lang duurt het voor de dvd klaar is?

op bovenstaande kwam geen antwoord.

Welke functie gebruik je binnen die software?

Een dvd film aanmaken duurt inderdaad veel langer dan het branden van gewone data omdat er gedecodeerd moet worden.

Dus graag antwoord op bovenstaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met nero daarjuist was een DataDVD (bedoel je dat met functie binnen de software?) Heb nu DVDFAB geprobeerd en deze brand nu toch ook maar een goe 15 min. aan een DVD. Dat is voor mij zeker aanvaardbaar. Heb ook ene gebrand op mijne zoons pc met die brander die uit mijn pc komt en dat brand ook maar een 10 min aan een DVD, in de zoons pc werkt ie dus perfect. Nu, ben ondertussen ook al content, maar 'tblijft toch raar.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.