Ga naar inhoud

Eindeloze Kernel-fouten en opnieuw opstarten zonder BSOD


Aanbevolen berichten

Nou ja, ben dan na een maand of twee toch weer hier terecht gekomen. Begin persoonlijk een beetje moe te worden van het eindelooze gezeur met laptops, drivers, en wat allemaal niet meer.

Hoe dan ook, een tijd geleden heb ik Windows 7 Ultimate geïnstaleerd (32 bits). Dit werkte vlekkeloos en zag er ook prima uit, maar heb wat problemen gehad met de drivers installeren (Dell is niet bepaald gebruiksvriendelijk qua driver downloads). Dit probleem is hoe dan ook opgelost.

Waar het nou mis mee gaat is dat de pc zich zonder BSOD of andere foutmelding zonder pardon afsluit op het moment dat ik World of Warcraft opstart. Dit gebeurt zo'n 10 seconden na dat het programma opgestart wordt, en hij laat zoals eerder gezegd geen BSOD zien. In plaats daar van start hij gewoon opnieuw op zonder dat er een probleem blijkt te zijn. Ook van een "Windows is verkeerd afgesloten"-scherm in de BIOS is geen sprake. Ook krijg ik geen foutmelding, of een fout-rapport zodra ik ben ingelogd; de pc gedraagd zich alsof er niks aan de hand is /was.

Nou weet ik persoonlijk, na meerdere forums te hebben doorgepluisd, nog steeds niet wat er aan de hand is. Sommige leggen de schuld bij een te warme laptop, andere bij de PSU, andere weer bij de voeding. Het klopt inderdaad dat het de laatste tijd belachelijk warm is geweest, maar zelfs met een externe laptopcooler was het ergste dat er gebeurde een 10-15 seconde lange periode waar de pc vreselijk sloom werd, en daarna vrolijk weer verder ging.

Als er iemand een oplossing heeft, ik wacht op hulp. Het enige wat me wel opvalt is dat het alleen gebeurt als ik iets intensiefs opstart zoals World of Warcraft. Als ik bezig ben met het streamen van online filmpjes, of het draaien van Winamp, heb ik geen probleem. Zo het iets met het CPU te maken hebben, of het RAM geheugen?

Ook heb ik iets gelezen over het voltage veranderen op de ventilator, maar dit is eigenlijk iets waar ik liever niet aan ga prutsen.

Het enige waar ik me echt heel erg zorgen over maak is dat verschillende mensen zelfs na het opnieuw installeren van Windows 7 dit probleem na een paar dagen weer kregen. Als zelfs het compleet schoonvegen en opnieuw installeren niet werkt, heb ik werkelijk geen idee wat het dan wel zou doen.

Alvast bedankt, en ik hoop echt dat dit probleem opgelost kan worden. Tot nu toe zijn al mijn problemen hier opgelost en ik hoop dat dat zo kan blijven. En mijn excuses voor de enorme muur text. Nogmaals, help alstublieft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels de ventilator schoongemaakt, maar het lijkt alleen nog maar erger te worden. Waar ik eerst nog 10 seconden had om iets te doen, of WoW weer af te sluiten, blijft hij nu hangen, bevriest hij, of sluit hij zich af zonder opnieuw op te starten. Voeg ik er aan toe dat de pc vaak erg heet werd, maar nu wordt hij niet eens warm voor dat hij zich afsluit of vast loopt.

Nou heb ik me laten vertellen dat een Kernel fout bij het besturingssysteem hordt, en dat er niks meer te redden valt, maar dit steeks zich alleen maar de kop op als ik WoW opstart. Verder kreeg ik een ander advies om van energiebeleid te wisselen, naar hoger energiegebruik. Zou dat iets helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ventillator schoongemaakt en het energieverbruik op Hoog gezet. Dit leek zo'n 30-60 minuten te werken, daarna stopte het weer in z'n geheel. Andere programmas die zwaar op de pc wegen zoals Assassin's Creed leveren ook een BSOD op. Ik heb het idee dat het probleem in het (RAM) geheugen zit, of de processor, of het vaste geheugen.

Nvidia Drivers geüpdate, Dell Drivers geüpdate, niks werkt. Zou Windows7 opnieuw installeren de oplossing zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het aan het RAM ligt. Ik heb de RAM kaartjes van een vriend van mij geleend toen hij op bezoek was met zijn laptop, en deze verwisseld. Ze gaven hetzelfde probleem (plotseling opnieuw opstarten). Daarna de RAM kaartjes weer bij hem geprobeerd, en er waren geen problemen.

Wat dan wel bijzonder is, is dat ik WoW gewoon kan spelen zolang ik niet naar fullscreen ga (of naar een windowmized fullscreen). Ook een bijna-fullscreen optie wordt de pc te veel. Films en streams op fullscreen afspelen is dan weer geen probleem.

Persoonlijk denk ik dat het aan de grafische kaart ligt. Als dat zo is, dan moet er een nieuw moederbord worden aangeschaft.

Ik begin persoonlijk een beetje moe te worden van de Vostro 1720. Het blijft mis, stuk, en foutgaan, en wordt bijzonder warm (66C GPU, 55 en 53C graden; dit lijkt mij te warm. Veels te warm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een logje gemaakt worden van uw systeem.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien,copieer nu die link en plak die in uw volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.