Ga naar inhoud

er zijn geen backups beschikbaar op deze computer


nekkertje

Aanbevolen berichten

hallo,

Na plaatsing van nieuwe harde schijf in mijn dell 1737 en nieuwe installatie van Vista, wil ik mijn back-up (op een externe harde schijf )terug zetten, maar krijg dus steeds bovenstaande melding.(geen backups beschikbaar) Nochthans zie ik in verkenner mijn backup-bestand staan :"Backup Set 2011-03-31 204754", met eigenschappen 16.8GB , 265 bestanden , 7 mappen.

Ik dacht "altijd save" te zitten met die back-up (gemaakt in windows vista) en heb nog nooit een restore moeten doen. Wanneer het nu nodig is lukt het niet . Iemand een oplossing aub. Ik heb al gezocht op dit forum en gegoogled maar nog niets bruikbaars gevonden.

Met dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

bij gewoon terugzetten niet (zegt gewoon geen backps beschikbaar en daar stopt het); bij geavenceerd terugzetten vinkt hij automatisch bestanden gemaakt op een andere computeraan ;bij "volgende " kan ik dan de locatie (externe harde schijf) selecteren en laat hij verschillende backups zien, zogezegd gemaakt op een andere computer. Bij selectie van de laatst bijgewerkte (zie hoger) schrijft hij "de locatie van de back-up is niet beschikbaar." Ik snap het niet. Enerzijds vindt hij ze op de externe schijf en bij selectie is de locatie(externe schijf) niet beschikkbaar.

De backups zijn gemaakt vóór de harde schijf wissel met Vista. Ik heb dezelfde Vista (bijgeleverd op schijf bij aankoop laptop Dell) op nieuw geinstalleerd. Ikdenk dat hij dus zegt dat met deze laatste vista nog geen backups gemaakt zijn en dus er ook niets terug te zetten valt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de suggestie clarkie,

deze avond 2 x probeerd backup te maken en steeds halfweg proces ; "er is een fout opgetreden: toegang geweigerd:0x80070005.

dus dat lukt ook niet, alhoewel hij automatisch de externe schijf als doelschijf aanduidt. Big Problems?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een screen maken van je schijfbeheer.

Ga naar start daar typ je in het zoekvenster "uitvoeren".

Klik op uitvoeren.

Typ in het lege vak: diskmgmt.msc

Je bent nu in schijfbeheer.

Maak er een screen van en plaats de afbeelding in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen bijkomende ,maar een vervangende. Ik kon mijn laptop niet meer opstarten; telefonisch kontakt genomen met dell-service, die hebben vastgesteld dat harde schijf stuk was. De volgende dag reeds een nieuwe harde schijf ontvangen en die er zelf ingeplaatst.

Wel zo dat er eigenlijk 2 harde schijven zitten van 250 giga , wat ik niet wist , ipv 1grote van 500 giga(wat ik dacht).

Ik veronderstel dus dat ik de C-schijf heb vervangen, maar eens Vista geinstalleerd zag ik dat die samen stond op de schijf (D?) waar mijn documenten op stonden en de andere schijf volldig leeg was. Kan het zijn dat door het verwijderen van de C (waar Vista op stond), hij van de blijvende andere (D-)schijf terug een C gemaakt heeft en dan van de nieuwe de logische D-schijf?

aangepast door nekkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.