Ga naar inhoud

Error 1601 Kan geen toegang krijgen tot Windows-Installer service + error 1607


Kurtt

Aanbevolen berichten

Als ik een spel wens te installeren krijg ik voor het installeren steeds een error:

Ik wilde shrek 'n slam installeren, error na 5 seconden: 1607 Unable to install InstallShield Scripting runtime

Ik wilde gears of war installeren error: 1601 Kan geen toegang krijgen tot de Windows-Installer service

Dus bij elk spel dat Windows Installer nodig heeft denk ik, komt die error.

- Foutmelding 1607 heeft dat ook met de Windows Installer te maken?

Dingen die ik reeds geprobeerd heb:

1.

Start - typ in Zoekvak cmd.exe GEEN enter geven. Even later bovenin

rechtsklik op 'zwarte' cmd.exe - Uitvoeren als Administrator.

typ

msiexec /unregister <enter>

en daarna

msiexec /register <enter>

pc herstarten

2.

windows installer verwijderd (hoe doe je dat staat niet in de programmalijst?), ccleaner en dan windows installer van juiste site geinstalleerd

3.

dit heb ik ook gecontroleerd:

- 4007 - Error: "Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service" bij het installeren of verwijderen van de Isabel Beveiliginscomponenten

4.

  • Ik ben nu een vista herstelcd aan het maken. Misschien dat het met de repair functie van die cd lukt? Iemand nog suggesties.

  • Ik heb nog wel een image gemaakt enkele maanden geleden , maar ik weet niet of doen het probleem al aanwezig was, dus misschien ben ik daar ook niets mee.

  • Het probleem deed zich voor voor de installatie van service pack 2 van Vista . Ik heb SP2 geinstalleerd, nog steeds probleem dat hij foutmelding geeft bij installeren van een game. (dus als ik cd insteek).
  • Geen malware op computer: malwarebytes uitgevoerd

  • Het betreft de computer van mijn broer, mijn Windows 7 loopt goed hoor.

Het rare is: als ik de cd kopieer naar mijn harde schijf, en van daaruit start, lukt het wel en kan ik het spel perfect installeren en krijgt hij blijkbaar wel toegang tot de Windows Installer service tijdens kopieren. Dus dat doe ik nu, maar dat is omslachtig als ik dat altijd moet doen: altijd kopieren cd kopieren naar harde schijf... Service Windows Installer staat op Handmatig, dat is de standaardinstelling. Ik heb ook al op Automatisch geprobeerd, maar haalt niets uit. Ik heb hem terug op Handmatig gezet want dat is de standaard.

Ik heb wel UAC (user account control) uitgeschakeld in vista. Misschien dat hij daarom geen toegang krijgt tot windows service?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stegisoft: allemaal al uitgevoerd van die link, geen succes

Ik zou iemand moeten hebben die Vista 32 bit heeft en deze stappen kan doen en nadien het reg bestandje meesturen in het antwoord :)

Volgens Google los je zo windows-installer problemen op in Vista:

1. Go to a Windows Vista (Any Version) computer that has the Windows

Installer service running correctly and run regedit(Start-Run-Regedit)

2. Go to the location

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\msiserver

3. Right click on this key and select "Export" and save the key to a

Drive or other.

Zou iemand dat voor mij willen doen die vista 32 bit heeft (allez doe het nie voor mij maar voor mijn broer lol, ik lijk die man van melle wel :)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via google ben ik te weten gekomen dat windows installer in vista helemaal verweven zit in het besturingssysteem , in tegenstelling tot XP. In XP "staat het op zich".

Dus best een sleutel van Vista...

Maar je moet je dochter echt niet opbellen ofzo (die is nu druk aan het studeren (is nogal rap nu al)!!! of pintjes te pakken looool), zijn er echt geen leden die Vista hebben? Zo slecht was Vista toch ook nie loooooool.

---------- Post toegevoegd om 14:05 ---------- Vorige post was om 14:01 ----------

UPDATE: In onderstaande link heeft iemand zo'n Vista sleutel geupdate. Ga het morgen eens allemaal uitproberen bij mijn broer. Toch bedankt voor je voorstel Stegi!!!

Windows Installer Service could not be access [solved]

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.