Ga naar inhoud

explorer.exe - kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000022)


valies

Aanbevolen berichten

Hey

Ik zit met een opstartprobleem!

Ik heb op mijn laptop Windows XP staan en krijg bij het opstarten een waarschuwingsvenster met daarin: "explorer.exe - kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000022). Klik op OK om de toepassing te beëindigen."

Na op OK te klikken krijg ik mijn wallpaper te zien en komen er nieuwe waarschuwingsvensters met daarin telkens "RUNDLL - Er is een fout opgetreden tijdens het laden van ....dll Toegang geweigerd."

Ook heb ik via ctrl alt del geprobeerd of ik toepassingen kan runnen via "Nieuwe taak" maar dit heeft het het 2e waarschuwingsvenster als gevolg ("Er is een fout opgetreden...")

Kan iemand mij aub helpen? :confused:

Dank bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Valies,

welkom alvast, dit kan je proberen:

we gaan je windows bestanden even controleren, hiervoor hebje de windows cdrom nodig.

1. ga naar Start en kies Uitvoeren

2. typ in: sfc /scannow

(let op de spatie na sfc)

3.nu verschijnt de melding dat windows controleerd of de bestanden in oorspronkelijke versie aanwezig zijn. Hier maakt hij gebruik van de windows cd. dit gaat volledig automatisch en je hoeft niks speciaal te doen ervoor.

Laat weten of dit hiermee opgelost is

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Klik op de Start-knop

2. Klik op Help en ondersteuning.

3. Onder Kies een taak vindt u als derde optie Wijzigingen ongedaan maken met behulp van systeemherstel. Klik hierop.

4. In het volgende menu kies je de optie Een eerdere status van deze computer herstellen Klik op Volgende.

5. In het volgende scherm ziet u een kalender. Klik op een datum. Let u er op dat u alleen de vetgedrukte cijfers kunt selecteren!

6. Klik op een herstelpunt in de lijst. (Kies hier een datum zo dicht mogelijk voordat u het probleem had.)U kunt ook andere maanden bekijken en daar eventueel een herstelpunt selecteren (voor zover dat mogelijk is) door met de linker muisknop op de pijl te klikken naast de maandweergave en een maand te selecteren.

7. Klik op Volgende.

8. In het volgende scherm terug klikken op Volgende.

9. Nu wordt systeemherstel uitgevoerd. Als u de pc daarna opnieuw opstart, is de procedure voltooid!

Laat gerust weten of dit u kunnen helpen heeft, zoniet kunnen wij een andere mogelijkheid uitproberen

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Klik op de Start-knop

2. Klik op Help en ondersteuning.

3. Onder Kies een taak vindt u als derde optie Wijzigingen ongedaan maken met behulp van systeemherstel. Klik hierop.

4. In het volgende menu kies je de optie Een eerdere status van deze computer herstellen Klik op Volgende.

5. In het volgende scherm ziet u een kalender. Klik op een datum. Let u er op dat u alleen de vetgedrukte cijfers kunt selecteren!

6. Klik op een herstelpunt in de lijst. (Kies hier een datum zo dicht mogelijk voordat u het probleem had.)U kunt ook andere maanden bekijken en daar eventueel een herstelpunt selecteren (voor zover dat mogelijk is) door met de linker muisknop op de pijl te klikken naast de maandweergave en een maand te selecteren.

7. Klik op Volgende.

8. In het volgende scherm terug klikken op Volgende.

9. Nu wordt systeemherstel uitgevoerd. Als u de pc daarna opnieuw opstart, is de procedure voltooid!

Laat gerust weten of dit u kunnen helpen heeft, zoniet kunnen wij een andere mogelijkheid uitproberen

mvg Karel

hallo,

Had hetzelfde probleem , heb eerst wininet.dll van een andere pc overgezet op pc met het probleem en dan opgestart in veilige modus . Daarna AVG free verwijderd en probleem was opgelost !

M.v.g,

Seener

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.