Ga naar inhoud

Externe harde schijf gegevens weg?


Hensyr

Aanbevolen berichten

Dag forum leden,

Een van mijn belangrijkste externe schijven (dokumentenschijf) geeft haar gegevens niet meer vrij.

[ATTACH=CONFIG]29963[/ATTACH]

Nochtans staan alle gegevens er nog op:

[ATTACH=CONFIG]29964[/ATTACH]

Wat kan ik nog doen om de gegevens terug te krijgen?

Een back-up maken kan ik ook niet meer:

[ATTACH=CONFIG]29965[/ATTACH]

Wat zijn mijn mogelijkheden om mijn belangrijke documenten terug te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

Het is inderdaad dezelfde externe schijf waarop de back-up ook staat maar in een andere partitie, ook deze is niet meer toegankelijk.

Het is dus een externe schijf van 700 gb van Lacie die het opgeeft te bestaan.

Ik heb EaseUs Data Recovery gedownload en probeer het vandaag nog uit om de data terug te krijgen.

Ik laat je nog weten of dit gelukt is of niet.

Dat een virus aan de bron kan liggen lijkt me niet het geval te zijn daar de pc onlangs een grondige beurt heeft gekregen van Jion en als ik de schijf aan een andere computer hang krijg ik de melding dat de schijf moet geformateerd worden voor ik hem kan gebruiken.

Dus denk ik dat de schijf het gaat opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

EaseUs Data Recovery heeft niet mogen baten, 0 files recovered.

De harde schijf is waarschijnlijk om zeep *$%!*, dat is echt pech hebben temeer mijn hele boekhouding daar werd in opgeslagen tot het hele elektrische plan van het huis toe.

Dat laatste kan ik opnieuw maken maar al de rekeningen, facturen en betalingsbewijzen zijn foetsie en dat is minder leuk.

Toch bedankt voor het meedenken en het aanreiken van software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees toch nog even: Er is een interne fout opgetreden 0x80070057 Windows Backup - Microsoft Community

mogelijk vind je er een oplossing in?

ook mogelijk nuttig:

Windows backup or restore errors 0x80070001, 0x81000037, or 0x80070003

(wat je met die schijf verliest is te belangrijk om zo maar te vertellen:ze is hopeloos verloren !)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn iets te vaak opgedane ervaring met niet meer leesbare lacie's: het ligt aan het printplaatje van lacie, en niet aan de hd.

ik zou hem voorzichtig uit het kastje halen en aan een pc met inderdaad ubuntu hangen (want onder windows is ie dan ook nog niet altijd leesbaar) om de data veilig te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke stappen heeft u eerder ondernomen?

Voordat u allerlei "enge" dingen gaat doen,

heeft u er al eens aan gedacht om hem eens aan te sluiten op een andere poort of liever nog op een andere machine?

Het probleem schijnt dus vaker voor te komen dan dat ik dacht, internet staat er vol mee.

Zie hier een mogelijke oplossing

Foutbericht 0x80070057 wanneer u een back-up van bestanden maakt in Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Clarkie

Misschien lukt het nog met een Ubuntu live- cd.

Je moet een opstartbaar schijfje maken maar niet voor installatie kiezen maar voor proberen.

Geraak je zo nog aan de data?

Met de live cd van Ubuntu kan ik wel de partitie zien en zelfs de mappen structuur, maar ik kan geen bestanden naar een andere locatie brengen of openen.

@Passer,

Lees toch nog even: Er is een interne fout opgetreden 0x80070057 Windows Backup - Microsoft Community

mogelijk vind je er een oplossing in?

De problemen zijn niet veroorzaakt door of tijdens een backup, eerst was het de partitie met mijn documenten die niet meer kwam opdagen en nadien volgde ook de tweede partitie van dezelfde schijf met daarop de back-up.

(wat je met die schijf verliest is te belangrijk om zo maar te vertellen:ze is hopeloos verloren !)

Daar heb je volkomen gelijk in want het is een regelrechte ramp als ik de schijf niet meer aan de praat krijg.

Ik geef het echter nog niet op hoor.

@Falstring

mijn iets te vaak opgedane ervaring met niet meer leesbare lacie's: het ligt aan het printplaatje van lacie, en niet aan de hd.

ik zou hem voorzichtig uit het kastje halen en aan een pc met inderdaad ubuntu hangen (want onder windows is ie dan ook nog niet altijd leesbaar) om de data veilig te stellen.

Dat is inderdaad nog geen slecht idee, ik heb ondertussen de hd uit zijn behuizing gehaald en het is een Seagate Barracuda 7200.11 van 750 Gb met Sata aansluiting.

Ik ga die dus morgen in mijn computer inbouwen en op een vrije sata aansluiten.

Eerst proberen of mijn Windows 7 hem ziet en nadien als het niet lukt nog eens met de Ubuntu Live CD uitproberen.

@Amadeus1966

Welke stappen heeft u eerder ondernomen?

Voordat u allerlei "enge" dingen gaat doen,

heeft u er al eens aan gedacht om hem eens aan te sluiten op een andere poort of liever nog op een andere machine?

In bericht #3 had ik inderdaad al aangegeven dat de hd ook op een andere computer niet meer werkt en er een melding komt dat ik de hd eerst moet formatteren voor ik hem kan gebruiken.

Dus ligt het aan de hd en is het al uitgesloten dat het aan de computer ligt.

Het probleem schijnt dus vaker voor te komen dan dat ik dacht, internet staat er vol mee.

Zie hier een mogelijke oplossing

Foutbericht 0x80070057 wanneer u een back-up van bestanden maakt in Windows 7

Deze mogelijke oplossing doet het ook niet.

De hd is nu uitgebouwd uit zijn behuizing en morgen bouw ik hem in een vrij slot van de pc aan een sata poort en kijk ik of de Seagate daar nog herkend wordt.

Ik laat nog iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.