Ga naar inhoud

externe harde schijf werkt niet op mijn pc


Gast yoke

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe harde schijf die het niet doet op mijn pc maar in mijn laptop werkt hij prima. In de usb werken voor de rest al mijn toestellen (foto-apparaat, usb-stick, gps enz.) Als ik de schijf insteek dan hoor ik wel de dingdong die normaal te horen is als er een apparaat wordt aangesloten, maar direct erna krijg ik die dingdong weer net of ik het terug uittrek en dat is niet zo. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een harde schijf van Medion, model drive-n-go van 2,5" 320 gigabyte. De schijf is plug and play.

Op zowel mijn pc als laptop staat windows xp professional.

Ik gebruik inderdaad een hub op mijn vaste pc, maar ik heb de schijf ook al in een usb rechtstreeks in de pc ingestoken. Ik heb zelfs al mijn usb's geprobeerd op de pc. Er is aan de kabel van de harde schijf een tweede usb aansluiting om indien ze niet genoeg stroom krijgt die dan bij in te steken. Op mijn laptop hoef ik maar één aansluiting te gebruiken, maar op mijn pc lukt het zelfs niet met de 2 usb's ingeplugd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je externe harddisk 2 usb kabel hebt dan moet je de ene in usb steken en de andere op een andere usb steken.

Opgelet: vooraan van de pc hebt je 2 of meer usb maar dat is in feite maar 1 usb hub. Dus een kabel vooraan en de andere kabel achteraan of usb-hub die van achter komt.

Het lukt niet altijd.

Heb dat zelf ook meegemaakt en ik nam van een andere merk usb kabel en dan lukt het wel.

Ze hadden beter gewoon een usb kabel en een stroom kabel kunnen leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg bedankt voor uw uitleg. Het zal wel kloppen zoals je het zegt, maar die dubbele usb is niet lang genoeg om te verbinden naar een usb achteraan. Het is hooguit 10 cm draad. Ik trek mijn plan dan wel met het overzetten van de gegevens met een usb stick. Het is heel omslachtig, maar ik denk dat er niets anders opzit. Met een andere usb kabel lukt het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een externe harde schijf die het niet doet op mijn pc maar in mijn laptop werkt hij prima.

Een eerste vraag die bij mij opkomt is: Heeft het ooit gewerkt op die pc?

Mijn voorstel om het eens te proberen met de twee USB's van achter op je pc aan te sluiten. Volgens mij gaat het dan wel werken.

Die externe schijven weigeren nogal gemakkelijk om te werken als de USB kabels te lang zijn. Dan is het spanningsval te groot.

De USB poorten achteraan je pc staan meestal rechtstreeks op je moederbord. De USB aansluitingen van je laptop zitten ook rechtstreeks op het moederbord.

De USB aansluitingen aan de voorkant van je pc zijn in je kast met een kabel verbonden met de USB aansluitingen van het moederbord. Deze kabels kunnen soms zelfs 0,5m lang zijn. Dit veroorzaakt waarschijnlijk een te groot spanningsval.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om jouw vraag te beantwoorden, de externe harde schijf heeft nog niet gewerkt op de pc. Ik heb alle usb's geprobeerd, maar in geen enkele kan ik connecteren. Op de laptop gaat het vanzelf. Het is een onoplosbaar probleem op mijn pc vermoed ik.

Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.