Ga naar inhoud

Favorieten verplaatsen na software-crash.


nildes

Aanbevolen berichten

Door een software-crash was ik genoodzaakt mijn Favorieten onder te brengen in C:\\Backup\Documents and Settings\Naam\Favorieten. Ik wil nu mijn Favorieten terug verplaatsen naar Firefox onder het tabblad Bladwijzers. Dit lukt niet. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry dat ik zo laat reageer. Het probleem is nog altijd niet opgelost. Ik zal mij (als leek) proberen te verduidelijken. Ik heb in Firefox bij "Bladwijzers" een map "Algemeen" aangemaakt. Ik wil de inhoud van de map Favorieten, die momenteel in C:\\Backup\Documents and Settings\XXXXX\Favorieten staan, naar de map "Algemeen" van Firefox verplaatsen. Ik heb dat geprobeerd door de inhoud van de map Favorieten te kopieren en te plakken naar de map "Algemeen". Dat lukt niet, want het pad C:\\Backup\Documents and ..... wordt in zijn geheel in de map "Algemeen" geplakt. Hoe moet het nu verder?

Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "favorieten" van firefox heten bladwijzers en dat is slechts 1 bestand nl. bookmarks.html

Als dat bestand kan terugvinden in de backup; moet je enkel dat bestand terugzetten naar de map

C:\Documents and Settings\XXXX\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\onssub80.default

De rode X'en moet je natuurlijk vervangen door je eigen accountnaam en de groene profielnaam zal ook anders zijn bij jouw.

Doe ook eens het volgende.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je dir C:\Backup\Documents and Settings\XXXXX\Favorieten > %userprofile%\desktop\favorieten.txt en druk enter.

Let op de spatie voor en na de >.

De rode XXX'en moet je natuurlijk vervangen

Normaal zie je nu het bestand favorieten.txt op het bureaublad staan.

Open het bestand favorieten.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand favorieten.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.