Ga naar inhoud

formatteren xp pro


Gast Roadman

Aanbevolen berichten

beste mensen,

mijn pc start dikwijls opnieuw op en men heeft mij verteld dat dit komt doordat ik dll bestanden kwijt ben.

Men raadde mij aan om te formatteren maar nadat ik dit op dit forum opzocht en gevonden heb lukt dit niet bij mij. Ik las dat ik kan formatteren via mijn cd van xp maar als ik opnieuw opstart met cd in de drive start mijn pc gewoon weer op. Kan iemand mij helpen?

Groetjes Rm

Link naar reactie
Delen op andere sites

eey hallo

waarschijnlijk zal je de volgorde van het opstarten moeten veranderen in je bios

eerst de cd/dvd en dan je harddisk

hier voor zal je eerst de bios in moeten, meestal tijdens het opstarten op de knop DELETE drukken

bios fabrikant--------------------------------------->toets(encombinatie)

ALR Advanced Logic Research, Inc. ® PC / PCI------>F2

ALR PC non / PCI----------------------------------->CTRL+ALT+ESC

AMD® (Advanced Micro Devices, Inc.) BIOS--------->F1

AMI (American Megatrends, Inc.) BIOS-------------->DEL

Award™ BIOS-------------------------------------->CTRL+ALT+ESC

Award BIOS---------------------------------------->DEL

DTK® (Datatech Enterprises Co.) BIOS-------------->ESC

Phoenix™ BIOS------------------------------------->CTRL+ALT+ESC

Phoenix BIOS--------------------------------------->CTRL+ALT+S

Phoenix BIOS--------------------------------------->CTRL+ALT+INS

de bios fabrikant wordt tijdens het opstarten getoond

verander daar de boot divice naar de cd/dvd en druk op F10 om te saven en de computer opnieuw op te starten.

Start daarna met de windows cd op en dan moet als het goed is de pc vanaf de cd worden opgestart.

ps,

maak eerst een backup van de bestanden die je wil bewaren

foto's enz

succes

gr carp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi carpfever,

als ik opstart en ik klik oip del dan zit ik in bios maar ik moet een paswoord ingeven maar ik heb daar geen paswoord ,wat kan ik doen?

Ik vermoed dat u niet de eerste eigenaar bent van de pc, die heeft waarschijnlijk een paswoord erop geplaatst. Dit kan ook voorkomen bij enkele merken, maar dan zou het paswoord in de gebruikershandleiding moeten staan.

Normaal als de pc opstart, kan je mogelijk onderaan een optie zien 'Choose Boot device' of iets in deze aard. Dit is mogelijk de toets F11. Hier kan u ook Cd/dvd selecteren zonder dat u het paswoord nodig hebt. Deze optie is helaas niet op alle pc's aanwezig.

De persoon die u aanraadde om meteen te gaan formatteren, vindt ik nogal een snel advies geven, zonder eerst andere opties te overlopen.

Mocht uw pc nog opstartbaar zijn, en er degelijk dll bestanden zouden ontbreken dan kan u deze wel herstellen:

Windows xp

1. Kies Start

2. Kies Uitvoeren

3. Typ sfc /scannow en druk op enter

Windows Vista

1. ga naar start, alle programma's, bureauaccesoires

2. klik met de rechtermuisknop op Opdrachtpromt en kies 'uitvoeren als administrator'

3. typ nu sfc /scannow

4. de volgende mededeling verschijnt

:

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enige minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.

Verificatie is ...% voltooid.

Wanneer dit nodig is, zal de vista dvd/ xp cd worden gevraagd.

Laat gerust even weten of dit iets geholpen heeft.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.