Ga naar inhoud

Geen enkel USB-apparaat wordt herkend


Kathl1

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik zit met een enorm lastig probleem. Enkele dagen geleden had ik een virus op mijn computer (ik kon bvb. mijn C- of D-schrijf niet openen). Daarnaast merkte ik dat ik geen enkel USB-apparaat kon aansluiten omdat het niet herkend wordt. Het geeft wel contact want het lichtje van mijn USB-stick brandt, maar verder doet het niets (geen vertrouwd geluidje, er verschijnt niets in mijn computer...).

Vandaag had ik besloten, kwestie van het virus aan te pakken, om mijn herstelschijven te gebruiken voor mijn pc. Alles is terug gerecoverd (ik kan in al mijn mappen!!) en stiekem had ik gehoopt dat mijn USB ook weer ging lukken. Toch is dit niet het geval.

Heb al enkele forums bekeken en hier raadden ze aan om bij apparaatbeheer alle USB dingen en HUB's de installatie ongedaan maken. Vervolgens pc af te sluiten en terug op te starten. Dit heb ik geprobeerd maar dit werkte niet. Ik heb het nog een keer geprobeerd (alles "installatie ongedaan maken" van usb) en dan tijdens het terug aanzetten van pc al enkele usb-apparaten aansluiten op de pc. Wonder bij wonder werden ze herkend en kon ik ze opendoen. Toch wanneer ik ze uittrok en terug instak, werd er weer geen enkel apparaat meer herkend...

Het is duidelijk dat mijn USB-kanalen wel werken, maar ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen. Op mijn pc staat Windows Vista.

Hopelijk kan iemand mij helpen...

Groetjes,

Kathleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de herstelpunt weer terug.

Nu is het zo dat externe usb harddisk niet zomaar mag uittrekken.

Je moet rechts onderaan om groen icoontje klikken en op veilig verwijderen klikken en stoppen alsvorens te verwijderen.

Want het kan zijn dat de antivirus mee bezig was.

Gewone usb-stick mag je wel zomaar uitrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, alvast bedankt voor de reacties

@wouterskurtt: ik heb 4 usb"gleufjes", waarvan er inderdaad twee defect zijn, maar dit is al lange tijd (1 jaar ongeveer). Ik gebruik deze dan ook gewoon niet. Ik weet zeker dat de andere twee wel werken, omdat deze contact maken met mijn usb-stick.

@stegisoft: ik weet niet goed wat je met herstelpunt bedoeld. Ik ben niet zo'n computerkenner. Ik moet ook toegeven dat ik soms nogal snel mijn kabels uittrek ipv met het icoontje te werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

net herstelpunt gemaakt, maar mijn usb werkt niet nog steeds niet...

Ik krijg trouwens bij het opstarten van mijn pc soms foutmeldingen en errors, misschien dat het daar ook iets mee te maken heeft:

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.2

Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: c000021a

BCP1: 8D861C20

BCP2: 00000000

BCP3: C0000001

BCP4: 001003BC

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Windows\Minidump\Mini080710-01.dmp

C:\Users\Kathleen\AppData\Local\Temp\WER-202068-0.sysdata.xml

C:\Users\Kathleen\AppData\Local\Temp\WER5714.tmp.version.txt

Alvast bedankt voor jouw hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Computer weer opstarten.

Geeft het nog steeds foutcode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen foutcode meer! En zelfs ander kleine probleempjes op mijn pc zijn door de cleaner opgelost! Dankuwel!!!

Daarnet nog eens heel mijn computer afgesloten, vervolgens mijn harde schijf aangesloten dan mijn pc terug opgezet. Mijn pc herkende mijn harde schijf en ik kon er in. Ik heb toen in een ander USB-poort mijn USBstick proberen steken, maar dit reageerde niet, terwijl het wel contact maakt (lichtje van USBstick brandde).

Daarna heb ik via het icoontje "apparaten verwijderen" gepakt, en nog eens geprobeerd mijn harde schijf aan te sluiten, maar dit lukte niet meer...

Oké, ik heb dus ontdekt dat mijn USBapparaten enkel werken als ik mijn pc helemaal afsluit en terug opzet, met de apparaten al aangesloten, maar da's toch niet zo comfortabel. Heb je misschien nog een idee wat ik nog kan doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.