Ga naar inhoud

geen geluid door HDMI


Algoet_Sil

Aanbevolen berichten

Ik krijg geen geluid door mijn hdmi aansluiting. :hmmmm:

volgende stappen heb ik al ondernomen:

- aansluitingen gecontroleerd: OK

- HDMI staat aanwezig tussen mijn afspeelapparaten maar wel status: niet aangesloten (dus kan ik deze niet selecteren en als standaard instelling zetten) -- zie foto

- driver is up to date (laatste versie)

hardware:

- moederbord: GA-B85M-HD3

- CPU: BX80646I34330 (intel i3)

De standaard line out werkt wel.

post-47628-1417705676,4182_thumb.jpg

Wat kan er mis zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Clarkie

De hdmi aansluiting zit rechtreeks op mijn moederbord. en deze is momenteel aangesloten op mijn scherm (die geluid kan afspelen via hdmi, dit heb ik getest met mijn laptop).

Dus zou ik graag hebben dat het geluid afspeelt via hdmi op mijn scherm (nu gebruik ik mijn line out uitgang --> dit werkt dus wel)

grts

s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je ook het merk, model en modelnummer van je scherm doorgeven?

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst en vooral: bedankt voor de hulp Clarkie!

hier is de url van mijn hardware specs:

http://speccy.piriform.com/results/wHGpz8LizAKUvBSi46lUFpy

het geluid op de display kun je via HDMI of line out laten afspelen. via line out werkt het, via hdmi niet.

Het lukt wel via hdmi met een andere pc (laptop) dus ik vermoed dat het probleem zich bevindt bij mijn cpu of moederbord (driver software ofzo..)

grts

s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.