Ga naar inhoud

Geen WIFI na update Windows 8.1


Hillm

Aanbevolen berichten

Na de update windows 8.1 heb ik geen wifi. Control panel->Device en printers->Device manager->Network adapters zegt bij: Intel Pro/Wireless3945ABG Network connection dat ´This device cannot start (code 10)´. Update van de driver helpt niet.

De Acer helpdesk (mijn laptop is Aspire Acer 5020G) zegt het volgende:

"Alle toestellen waarop Windows 7 standaard geïnstalleerd is, zijn capabel om Windows 8 te draaien. Toestellen waarop een eerdere versie dan Windows 7 op is geïnstalleerd worden niet door ons ondersteund.

Uw toestel wordt in dezen ook niet door ons ondersteund in combinatie met Windows 8.

Er zijn ook geen plannen om voor dit toestel Windows 8 drivers beschikbaar te maken."

Dit biedt dus ook geen hulp.

Met een kabel heb ik wel verbinding met internet.

Wie weet een oplossing? :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer er met behulp van de exacte naam van de wifi-adapter nieuwe drivers te vinden. exacte naam achterhalen doe je met een programma als speccy of everest.

(overigens: w8.1 schijnt nogal af te wijken van w8; ik probeer vruchteloos een webcam aan het draaien te krijgen die het onder w8 wel deed, maar na de update naar 8.1: niks nada! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De exacte naam is netwlv64.sys. Die heb ik gevonden, uitgepakt en in system32/drivers gezet. Vervolgens de oorspronkelijke driver verwijderd en de nieuwe ge-update. Helpt niet, ik blijf dezelfde fout houden en geen wifi. Op internet vind ik heel veel mensen die problemen hebben met wifi bij W 8.1.

Als je andere tips hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.