Ga naar inhoud

Gekleurde strepen tijdens opstarten Windows


BJvR

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: wanneer ik windows normaal opstart springt het scherm van mijn laptop vlak nadat de windowslogo-animatie voltooid is op dunne gekleurde strepen en doet verder niets meer. Het gaat om een 5 jaar oude Dell Latitude D830. Opstarten via veilige modus lukt wel maar dan mislukt verbinding met internet. Via een harde schijf heb ik geprobeerd 'Speccy' te laten draaien maar deze stopt er halverwege mee: 'CPU dll init failed'.

'Hijackthis' kon ik helaas niet vinden. Kan ik nog andere logmakertjes proberen?

Het enige wat ik verder kon vinden was dat op de laatste dag dat hij het goed deed er enkele videohardware fouten hebben plaatsgevonden.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veilige modus heb je geen internet verbinding of je moet kiezen voor "veilige modus met netwerk".

Een Speccy logje maken in veilige modus kan evenmin en krijg je altijd de melding dll init failed bij diverse onderdelen.

Heb je al eens Laatst bekende juiste configuratie geprobeerd zodat het systeem deze laatste juist werkende instellingen laad bij het starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik hem met een vriend open geschroefd en een dikke plak stof uitgeblazen. Vervolgens startte de laptop weer op maar was erg traag geworden. Toen ik hem vervolgens weer uitzette werd er een windows update geinstalleerd en daarna startte was het oude probleem terug. Na enkele keren proberen startte hij wel weer op en heb ik gelijk Speccy gerund waarvan hieronder de resultaten. Ik weet niet wat het kan zijn.

http://speccy.piriform.com/results/rtKgFRXVRU6MqmOOk18jhHj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rooster zat niet zo vol, maar de ruimte tussen het rooster en de fan zat dicht, dat is er echter nu allemaal uit en ook de bladen van de fan zijn schoon. Ik zorg er ook voor dat mn laptop de laatste tijd niet meer direct op mn bureau staat maar op een paar steuntjes zodat er meer natuurlijke ventilatie onderdoor gaat. Moet ik er een extra fan onder schroeven?? Hij liep gisteren overigens vast op de screensaver waarbij het beeld afwisselend een groene waas, helemaal zwart en normaal beeld gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het service pack 1 voor windows 7 nog niet geinstalleerd.

Is daar een speciale reden voor?

Je kan het Service Pack 1 downloaden op deze pagina.

Je moet het bestand windows6.1-KB976932-X86.exe nemen.

Klik op doorgaan en volg de instructies.

Na de download dubbelklikken op het bestand om de installatie te starten.

Sluit eens een externe monitor aan en als die ook die strepen heeft, is er een probleem met de grafische kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.