Ga naar inhoud

Groenscherm na starten van de pc


witmarchen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wie kan mij helpen? Sinds een paar dagen krijg ik na het opstarten van m'n pc een Groen scherm. verder helemaal niets! De Bios is dan goed doorlopen en het lijkt er bij het opstarten van vista ook op dat alles goed gaat. Tot... alles groen is. Wanneer ik dan op ctr-alt-del druk krijg ik van Vista toch een aantal keuze mogelijkheden zoals afmelden/opnieuw opstarten/ uitschakelen en Taakbeheer. Wanner ik kies voor taakbeheer, en dan bij een nieuwe taak kies voor explorer.exe. krijg ik mijn bureaublad en ook het startmenu, kortom overal toegang toe.

Heeft iemand enig idee hoe ik Vista weer normaal kan laten opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

- Wat voor een beeldscherm is het? Een CRT (met een toeter aan de achter kant) of een lcd monitor?

- Maakt de monitor een geluid als hij nu aanstaat (een tikkend geluid of iets dergelijks?)

- Is het beeld gewoon een groen vlak, of het normale beeld met een groene waas erover? Als dat zo is, dan kan je de monitorinstellingen even nakijken via de knoppen op het beeldscherm. Sommige monitoren beschikken over een Auto-setup functie. Als je die kan vinden is dat aan te raden om die te gebruiken.

- Misschien dat er een breukje in de beeldschermkabel zit. Als je de mogelijkehid hebt om een andere kabel tussen de computer en je beeldscherm te doen, is dat te proberen.

Wat hier onder staat is ook nog een mogelijkheid, maar dan uitgaande van iets meer wat kapot is.

Ik ga er nu even vanuit dat het een CRT is. Dan kan het kleurenkanon kapot zijn. Dan worden niet alle kleuren meer weergegeven. Dan zit er niets anders op als een nieuwe monitor kopen. Hij is in ieder geval niet geïmplodeerd, want dan zou je geen beeld meer hebben (ook niet groen)

Ik hoor het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie en je hulpaanbod.

Het is een CTR scherm. Ik zit er nu achter en ik zie alles helder. Ik mail, luister naar muziek en internet.

Het probleem is alleen wanneer ik dus opstart. Vista blijft hangen, of kan niet verder naar daar waar het normaal na het laden van alle processen het gewone bureaublad laat zien zodat je ook echt aan de slag kunt. Wanneer ik bij het groene scherm ctr-alt-del druk en dan taakbeheer aanklik kan ik ook zien dat er al een heel stel processen loop. met het kiezen van een nieuwe taak: explorer.exe is de groene waas/het groene scherm weg en kan ik alles doen.

Mijn inschatting is dan ook dat het ergens in de opstartprocedure van Vista verkeerd gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA die oplossing is cliché je hd formateren en vista er opnieuw opzetten maar ik denk da je graag al je bestanden behoud op je hd is het niet ? voor een mogelijke oplossing zie bijlage!! nog een mogelijke oplossing is naar deze site gaan http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=173941 deze codec kan je probleem misschien oplossen!! mvg van bart. probleem opgelost vergeet de bedankknop niet!! mvg van bart

nvidea instellingen.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedank je nog even niet als je het niet erg vindt, omdat je er volgens mij van uit gaat dat het een probleem is met of het beeldscherm of de grafische kaart en de instellingen daarvan. Ik denk dat met het veranderen van de instellngen van de grafische kaart of het installeren van een codec ik niet dichter bij de oplossing van het probllem kom.

Het volgende gebeurt bij het opstarten:

Pc aan - bios start op (met logo van MSI) - -zwart scherm- windows Vista start (Een balkje met bewegende groene blokjes)- Het windows logo met geluid - dan een auroragroen/blauw scherm met welkom (aan de onderzijde NL en een toetsenbord en midden onderin Windows Vista Home premium.

Hierna zou ik (daar ik de enige gebruiker ben) mijn bureaublad moeten zien met een start menu en een taakbalk. Echter is nu het scherm zacht groen. Helemaal!

Wanneer ik dan ctr-alt-del druk krijg ik weer het vertrouwde aurora-blauwgroen van Vista. Ik kan dan Taakbeheer kiezen en dan bij processen zien dat er al een stuk of 35 processen lopen. Na de keuze van een nieuwe taak: in dit geval Explorer. exe is alles weer normaal. Alles werkt. En zover ik kan zien kan ik overal dat doen wat ik zou willen. Het is heel irritant met taakbeheer je pc op te moeten starten, maar niet erg genoeg voor een formateerronde, als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.