Ga naar inhoud

"helft" programma's reageert niet na windows update


The Lis 1

Aanbevolen berichten

Heren,

Ik heb begin deze week een een aantal updates van windows xp uitgevoerd omdat deze door automatische updates van windows xp werden aangegeven.

Nadat de machine hierna weer is opgestart werkt de "helft" (globale benadering) van mijn programma's niet meer. Ook systeemherstel krijg ik niet aan de praat.

Wie kan me helpen? Wat moet ik doen?

Groeten,

Thelis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag gisteren en vandaag update ontvangen van microsoft en hebt totaal geen probleem gehad.

Probeer het volgende:

Ga naar configuratiescherm / automatisch update.

Klik onderaan op eerder verborgen update opnieuw.....

Hopelijk dat er nog update worden geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft,

Ik krijg automatische updates via het configuratiescherm niet aan de

gang.

Het gele wapenschildje (icoontje rechtsonderaan) van automatische updates kan ik wel aanklikken. Als ik dan kies voor instellen automatische update of aangepaste update kom ik wel een scherm verder.

In dat scherm staat onderaan wel de de door jou gememoreerde "eerder verborgen update opnieuw" maar deze "link" is niet actief.

Wat kan ik verder doen.

Groeten,

Thelis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je geen verborgen updates.

Ga naar de site Windows update.

Bij de vraag om een AcitveX element te installeren sta je dit toe en verder de richtlijnen volgen.

Op de pagina waar je moet kiezen tussen express en aangepast, kies je voor aangepast en dan kan je eerst alle aangeboden updates bekijken en beslissen welke je wil installeren of niet door een vinkje te plaatsen of weg te halen.

In het menu aan de linkerkant staat ergens de optie om verborgen updates opnieuw weer te geven.

Daar kan je ook je update geschiedenis bekijken en zien welke updates misschien mislukt zijn. De mislukte updates staan normaal in de lijst van te installeren updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

Ik heb geprobeerd wat kweezie wabbit heeft aangegeven.

Gewoon via update.microsoft.com lukt niet. Pagina herinitialiseerd tijdens laden.

ActiveX krijg ik via omweg gestart, daarna klap ik er uit met foutcode: xx80072EFF. Waarbij de xx staat voor één of meer tekens die ik niet kan herinneren.

Microoft adviseerde op hun site de beveligingsprogramma (Panda Antivirus 2009) uit te zetten. Maar dat levert in IE 8 openen van een russianwoman.com en een fake beveiligingswaarschuwing van een of andere poolse site op. Alles speel zich af op mijn andere computer met XP. Ik tik dit via mijn Vista machine.

Alles bij elkaar ben ik nog niet veel verder. Help!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je beter dit eerst doen:

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Ik heb dat geprobeerd, ik kom wel op de site(zoals je hierboven aangeeft) waar je HiJack moet ophalen, alleen na het uitvoeren geeft windows installer aan "De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd".

Wat nu? ik heb zelf (in ieder geval) niet bewust het syteem zodanig ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.