Ga naar inhoud

HP Compaq DC7800P Small Form Factor ZONDER geluid


Gast

Aanbevolen berichten

Goedemiddag mensen,

Ik heb een HP Compaq DC7800P Small Form Factor, met Windows 7 Ultimate 64-bit draaiend.

Ik heb hierbij een probleempje

De geluiddrivers ontbreken, want dat is te zien aan het rode kruisje in de taakbalk bij de volume icoon.

Ik ben al op de site van HP geweest om de audio drivers van de site te halen en te installeren maar dat gaf mij echter geen resultaat :hmmmm:

Ik zit dus nu zonder geluid :dong::thumpdown:

Hebben jullie een oplossing voor mij?

Alvast bedankt

Prettige dag toegewenst,

Met vriendelijke groet Wesley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dankjewel voor je reactie Clarkie

maar ook dat gaf mij geen resultaat, halverwege de installatie van SoundMax kreeg ik een melding 'De bestanden van het audiostuurprogamma ondersteunen uw computerhardware niet.

- - - Updated - - -

Kan het liggen aan mijn Windows? heb namelijk Ultimate x64, misschien accepteert hij dat niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat die PC oorspronkelijk voorzien was van Windows xp?

En inderdaad de Windows Ultimate versie staat er niet tussen als ondersteund besturingssysteem.

Voer ook onderstaande eens uit:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen,

Dankjewel voor reactie op mijn vraag

Het probleem is al opgelost door mij zelf,

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd maar dit keer de Home Premium x64 versie, voorheen had ik de Ultimate x64 versie dus waarschijnlijk was de driver niet compatible met deze variant van Windows..

Toch bedankt voor jullie hulp :-)

Prettige en zonnige avond toegewenst,

met vriendelijke groet Wesley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.