Ga naar inhoud

HP Pavilion dv5000 (mijn laptop) is al 7 keer uitgevallen


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, zoals jullie zien valt mijn laptop (HP Pavilion dv5000) vaak uit.

Al 7 keer inmiddels, de eerste keer was wanneer ik een youtube filmpje aan het kijken was in HD en plots BOEM, alsof ik de aanknop 5 seconden indrukte.

Ik heb al veel dicussies gelezen over computers die plots uitvallen, en ik heb ook een speciaal programma gedownload voor de warmte's te zien en er was wel iets bij dat heel erg soms geel gaf, bij 60% maar vanaf iets in de 50 werd het terug wit.

En ik las vaak dat je dan je computer vanbinnen eens moet uitkuisen, maar dat is net het probleem: ik ben 14 en dat doe ik niet...

Mijn papa zou het eventueel kunnen doen, maar die heeft het soms druk.

En ik weet niet of ik het mag binnen doen in een elektro zaak ofzo.

In ieder geval, het gebeurt vaak als ik deze dingen doe:

Teveel doorheen, zoals msn, youtube video kijken, een paar mappen die open staan,...

Maar ook als ik deze dingen doe:

-Als ik een filmpje (ookal is het nog maar 3 min lang) opsla in Sony Vegas Pro 9

-Als ik dit programma gebruik: MMD of beter gezegt MikuMikuDance (zoek het eens op het is iets met 3D characters animeren).

Bij het laatste programma is het al 3 keer gebeurt, bij het eerste 2 keer.

Graag een directe oplossing!

Alvast bedankt, mvg van HP-Pavilion-dv5000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen blauw scherm ofzo met een foutmelding?

Start de pc na het uitvallen ook autmatisch terug op?

Hoe oud is de pc?

De pc open doen en het stof uitblazen is nochtans het beste wat je op dit ogeblik kan doen.

Nee, geen blauw scherm het is alsof de accu leeg is of net als je de aanknop 5 sec. induwt, dan hoor je ook zo'n raar geluidje en een kleine 'boem' dat je computer uitvalt.

Dus hij start niet automatisch op, ik moet dan gewoon terug op de aanknop duwen.

Mijn computer... goh, ik weet het niet echt maar ik denk iets tussen de 4-6 jaar.

Tja, ik heb er al van gehoord het uitblazen... ik zal het eens aan mijn vader vragen, want daarin ben ik nog geen profesional...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey euhm... ik ben dus niet van plan hem uit te blazen... maar ik zal het ooit wel doen als het té erg wordt, maar dit is nog dragelijk.

Heb overlaatst wat dingen verwijderd, en nu is hij ook een klein beetje sneller.

En ik heb een tijdelijke oplossing gevonden, wanneer ik 1 van al die dingen doe trek ik vaak de lader uit en dan vermidert die wat.

Ik zet deze discussie dus als opgelost, ookal is het niet echt opgelost maar ik ga er niet veel meer aan doen dus... toch bedankt voor de info, misschien voer ik dit later wel uit! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.