Ga naar inhoud

inhoud van een programma venster is wazig.


jens

Aanbevolen berichten

dag

ik heb net mijn windows 8.1 geïnstalleerd alles loopt tot nu toe redelijk vlot, maar 1 iets ergert mij wel.

Bij een windows venster zoals je in de foto kan zien is de inhoud zo wazig weergegeven en lastig om te lezenpost-49830-1417705983,4979_thumb.png, op internet heb ik dit probleem niet, het is enkel bij de inhoud van vb een installatie programma dat de tekst wazig lijkt. en mijn achtergrond lijkt ook redelijk wazig, terwijl het een 1920 x 1080 scherm is.

kan iemand mij helpen? :)

post-49830-1417705983,4646_thumb.jpg

post-49830-1417705983,567_thumb.png

aangepast door jens
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Jens,

Dat is een goed teken. Zo'n probleem kan veel oorzaken hebben: soms kan het helpen om ook eens de resolutie van je scherm bij Beeldinstellingen aan te passen of indien nodig de videokaart drivers te herinstalleren of up te daten en PC opnieuw op te starten.

Als je verder geen vragen meer hebt en alles opgelost is, kan je dit topic afsluiten. Op die manier blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem lijkt nog steeds niet volledig opgelost te zijn, ik heb al het schermresolutie aangepast, beeldscherm instellingen gewijzigd, maar steeds als ik mijn beeld op 125% standaard zet dan zijn sommige zaken wazig zoals je kan izien op de foto in het begin dat de tekst erin wat wazig is, maar het rare is niet overal is dat het geval, iemand nog een ander idee waaraan het zou kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar steeds als ik mijn beeld op 125% standaard zet

Hier ben ik niet mee.

Maak er anders een printscreen van en plaats die in je volgend bericht.

De drivers voor hardware die je geïnstalleerd hebt zijn die voorzien voor Windows 8.1?

Welke Windows versie heb je hiervoor gebruikt?

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn excuses, dus dit post-49830-1417705987,6473_thumb.jpg , het is iets duidelijker maar er zit nog steeds een wazige schijn op, en wat me ook opvalt is dat het onderste en het bovenste gedeelte enkel wazig is, het middenste waar de systeemeigenschappen staan is dan weer wel duidelijk leesbaar. Dit was nu een voorbeeldje met de geforce experiens, maar bij sommige andere programma's heb ik dit ook, of bv bij youtube waar links alles staat van muziek, video's,... die zijn ook zowat wazig,

ik hoop dat jet het op de afbeelding duidelijk kan zien, want soms is het met printscreen niet zo duidelijk het verschil.

// veel zie je er precies niet van op deze uploads :/

post-49830-1417705987,5456_thumb.jpg

post-49830-1417705987,613_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet goed waarom je die instellingen zo staan hebt?

Als je op kleiner zet en het vinkje verwijderd zoals hieronder weergegeven zou het in orde moeten zijn.

post-23245-1417705987,9279_thumb.png

En op die afbeelding is niks speciaals te zien wat betreft wazig.

Gaat het over het grijs/zwart zoals hieronder aangeduid? Volgens mij volstrekt normaal.

post-23245-1417705987,9616_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.