Ga naar inhoud

Installeren van Office 2010


PC-Jos

Aanbevolen berichten

Ik ben een laptop (processor i5) opnieuw aan het installeren en heb Windows 7 ultimate met succes ingeladen.

Nu wil ik Office 2010 inladen, maar wanneer ik de DVD in de lezer steek, wordt hij niet automatisch geopend.

Dit zal ergens een kleine ingreep zijn, maar is niet zo belangrijk op dit moment.

Wanneer ik via de verkenner de DVD-RW open, krijg ik de melding dat ik bestanden moet laden om te schrijven op de DVD.

Dit is uiteraard niet wat ik wel, want ik wil enkel office installeren.

Welke instelling(en) dienen aangepast et worden om dit euvel op te lossen.

Ik heb al verschillende installaties gedaan op andere PC's, maar deze melding heb ik nog nooit gezien.

Hoe kan dit opgelost worden?

Dank bij voorbaat.

Mvg

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de methode van Guy volgen.

Ter aanvulling. Ik denk dat de DVD die je in de speler stopt gewoon leeg is. Als ik de melding zo bekijk die je krijgt. Windows denkt dat het een lege DVD is, waar je nog iets op wilt zetten, vandaar die specifieke melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren Guy en Leroy,

Bedankt voor jullie info, maar ik wil toch wel iets uitklaren.

De DVD met Office 2010 heb ik al verschillende malen gebruikt op andere PC's van mij en dit is telkens prima gelukt, dus die redenering is volgens mij niet correct.

Ik ga nog verder analyseren en proberen uit te vinden wat er fout loopt. De laptop heb ik, wegens warmteafvoerproblemen, volledig gedemonteerd en terug in mekaar gestoken, en via de DVD heb ik Windows 7 geïnstalleerd. Dus werkt de DVD wel correct. Kan het iets te maken te hebben met demonteren en monteren? Is er ergens een verborgen switch die in een bepaalde stand moet staan? Dit zijn gissingen van mij, maar alles moet bekeken worden om dit euvel te verhelpen.

Toch al bedankt om op mijn vraag te antwoorden.

Groeten Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik dat misschien het DVD'tje gewoon defect is van office 2010. Je kan het eens proberen door hem in een andere pc of laptop te steken en kijken of deze wel wil installeren.

Er zijn namelijk een aantal dingen die je moet uitsluiten. Je hebt drie dingen waar het aan kan liggen. De laptop, de DVD speler en de DVD zelf. Je kunt de eerste twee al uitsluiten omdat de laptop gewoon andere DVD's wel pakt.

Doet de DVD het in een andere laptop of pc wel gewoon, dan is misschien de lezer van de DVD speler van streek. Dan kan het zijn dat hij simpele kleine krasjes niet meer kan lezen waardoor windows dus aangeeft dat de DVD leeg is, of dat hij hem niet kan lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik via de verkenner de DVD-RW open,

Je moet eens gewoon kijken in je verkenner als de dvd in de dvd-rom zit hoeveel GB op de dvd staat.

Klopt dat met het geen er op staat?

Kon de dvd vroeger wel automatisch opstarten?

Ga dan eens naar start-> configuratiescherm-> standaardprogramma's-> instellingen voor automatisch afspelen wijzigen.

Daar kan je instellen wat automatisch mag opstarten of kan je andere instellingen selecteren voor ieder type schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aan allemaal, bedankt voor snelle reacties en voorstellen tot oplossingen.

Ik heb het 'probleem' kunnen omzeilen via een USB-DVD en heb van hieruit de software geladen. Dus probleem van de baan.

Ik zoek nog verder naar de rede van de 'weigering', maar dit valt buiten dit forum.

Nogmaals bedankt.

PC-Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.