Ga naar inhoud

installeren windows xp lukt niet?


TheOmen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik probeer hier windows xp te installeren op een oudere pc. de pc was geformatteerd... maar het lukt me maar niet.

ik steek de cd in de pc, maar ik krijg deze niet geopend. nochtans denk ik dat alles in de bios oké is, cd staat bij opstarten (denk ik)..

wanneer ik dan opstart krijg ik wat van de bios te zien etc, daarna komt er een knipperende _ dat nadien veranderd in "fout tijdens het laden van besturingssysteem"

wie weet er raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eerst de bootvolgorde in de bios:

Bij First Boot moet cd-rom staan !

"Fout tijdens laden van het besturingssysteem" kan duiden dat hij het besturingssysteem niet kan vinden, of op een foute mbr. Herstellen mbr en daarna terug formatteren zou ik voorstellen.

TweakWindows.nl - Tweaks - Prestaties - MBR herstellen

Bekijk dit ook eens

Is je Win XP cd proper? Geen vlekken op? Geen fouten op (krassen,...) ?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de correcte Windows XP-cd bij de hand hebt, dan moet die gewoon geladen worden. Tenzij er iets fout zit in de BIOS. Heb je nu al gezien of de bootvolgorde juist staat in je BIOS? Want als dat verkeerd staat, dan laadt Windows gewoon Windows maar die kan hij niet laden omdat je geformatteerd hebt, dus hij vindt het besturingssysteem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.