Ga naar inhoud

Kan audio service niet starten


djdanvan

Aanbevolen berichten

:ciao: Dag beste forumleden,

Mijn laptop HP 530 heb ik alle utdates laten binnenhalen wat vlot gebeurd is maar na herstarten krijg ik de melding "Kan audio service niet starten" en bij het luidsprekertje staat er een rood kruisje.

Ik heb een systeemherstel proberen te doen maar die was uitgeschakeld.

Ook heb ik de audio service proberen manueel op te starten via "services.msc" en dan krijg ik de foutmelding 'fout 1075"

Ik heb de audio drivers verwijderd en terug geinstalleerd, ook de audio kaart blijkt in orde te zijn.

Wat moet er gebeuren om mijn geluid terug in orde te krijgen?

alvast hartelijk dank voor antwoord

groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download dit

Verwijdert eerst de oude audio driver in configuratiescherm / programma en onderdelen

Computer mag niet opstarten indien het kan.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Installeert de audio driver.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik spreek niet over" Dempen " een rood teken wijst er meestal op dat het apparaat uitgeschakelt is : zodoende moet je dit terug inschakelen !

als je rechts klik op het teken van onderen :wat is er dan ingeschakelt !! zijn er afspeelapparaten die als standaard ingesteld zijn ..in de meeste gevallen zijn er meerdere afspeelapparaten te zien ... hier moet je dan eentje als standaard instellen en al de rest uitzetten "mocht het geen geluid voort brengen schakel je de gekozen afspeelapparaat weer uit en neem je de volgende ::deze dien je dan weer in te schakelen als standaard ) heb al voor gehad bij een ander dat ze allemaal waren ingesteld als standaardt afspeel apparaat : liep behoorlijk fout ! logisch !

aangepast door rope
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel vergeten te vermelden dat je daarna de pc moet opstarten na installatie.

Als ik rechts op het luidsprekersymbooltje klik en de audio instellingen wil inschakelen krijg ik steeds hetzelfde bericht "Windows Audio-service is niet ingeschakelt" met de vraag "wilt u deze sevice nu inschakelen?" en als ik daar positief op antwoord en daarna "doorgaan" kom ik op het venster "Geluidsinstellingen" maar je kan ogenblikkelijk zien dat die niet actief is, door de lichtgrijze kleur waar je niets verder kan mee doen.

grtn djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is de oorzaak hoogst waarschijnlijk dat je d-word -key verwijderdt is of uitgeschakelt ...het komt raar over ik weet het ;maar der zijn dagelijks nieuwe trojans !!

dit zou je eens moeten contoleren !!

aangepast door rope
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.