Ga naar inhoud

Kan niet connecteren met draadloos netwerk in Windows XP


spookie2005

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 computers:Op de een loopt alles zo goed als perfect maar op de ander kan ik niet connecteren in Windows XP met het draadloos netwerk.In linux op dezelfde computer lukt dat echter zonder probleem wel.Het ligt dus niet aan mijn draaloos netwerk of de router maar puur aan de geinstalleerde windows xp.Soms ziet hij wel een draadloos netwerk maar als ik wil connecteren "verdwijnt" die weer en is er zogezegd geen draadloos netwerk gevonden.Ik gebruik de drivers voor de kaart die ik vind op de cd.Mijn draadloze kaart op die pc is een d-link dwl G510.Iemand ervaring met die kaart in xp?Vroeger lukte dat meestal wel om te connecteren en nu niet meer...Wat moet ik eventueel nog geven van informatie?

Alle ideeen zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de netwerkverbindingen via het configuratiescherm en selecteer je draadloze adapter.

Klik met rechts en ga naar "eigenschappen".

In de tab" draadloze netwerken" vink je het vakje uit waar bij staat "laat windows mijn netwerk configureren" en bevestig met OK.

De vertaling kan wat crappy zijn want ik gebruik een engelse Win xp :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Dat kanaal bepaalt de radiofrequentie van je signaal.

Sommige frequenties (kanalen) zijn gevoeliger voor storingen dan andere.

Misschien moet je wat zoeken tot je het juiste kanaal gevonden hebt.

Als je bvb slechte verbinding of signaal hebt en je verbinding valt geregeld uit; dan ga je naar een ander kanaal tot je geen problemen meer hebt, of tot je alle kanalen geprobeerd hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.