Beste bezoeker,
Welkom op PC Helpforum!

Ben je op zoek naar GRATIS hulp voor je computerprobleem?

Word vandaag lid, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt je graag verder.
Je kan lid worden als je hier klikt. Meer dan 40.000 leden deden reeds beroep op onze expertise. PC HELPFORUM vzw HELPT JE GRATIS !

Bent u reeds lid, en u ziet dit bericht? Klik dan rechtsbovenaan op inloggen of klik hier indien u uw wachtwoord bent vergeten.

Discussie gesloten
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten: 11 t/m 20 van 33

Kan niet ICS gebruiken

Dit is een discussie over Kan niet ICS gebruiken in het forum Archief Windows , en maakt deel van de Windows categorie; Ja inderdaad die heb ik, hij heet: REALTEK 11n USB Wireless LAN Utility...

Lid

Standaard

Ja inderdaad die heb ik, hij heet: REALTEK 11n USB Wireless LAN Utility

Lid

Standaard

Wat je nog kan proberen is: Netwerkcentrum openen > Adapterinstellingen wijzigen > Rechtermuisknop LAN-verbinding > Eigenschappen > Selecteer Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) > Klik vervolgens op eigenschappen > Alles automatische toe laten wijzen.

Doe hetzelfde bij: IPv6-adressen, als het nog niet werkt laat dan even wat weten. Dan zou je het inderdaad zelf in moeten stellen.

Heb je eigenlijk een router/modem staan, waar je in kan komen met een wachtwoord?

Misschien dat dit helpt?
    Laatst gewijzigd door Whatdoyouthink; 14 augustus 2012 om 17:11

Lid

Standaard

Als ik dat doe dan maakt de pc ook geen verbinding met het internet, je kan alleen maar op het internet met een specifiek ip adres en die staat daar nu dus ingevuld. Als ik het op automatisch zet maakt de LAN dus ook geen verbinding met het internet.

Even samengevat:

PC: Kan op internet via LAN (met specifiek ip adres)
    Laptop: probeer ik op internet van mijn PC te komen door middel van mijn USB draadloze netwerkontvanger.
    -> Probleem: Laptop maakt wel verbinding met de PC, maar kan niet op het internet.

Lid

Standaard

Wil je alleen de laptop met draadloos internet voorzien? Of de laptop en de pc? En kan je in de router komen d.m.v. naam+wachtwoord?

Lid

Standaard

Het liefst natuurlijk allebei :) maar als alleen de laptop erop zou kunnen draadloos zou dat ook al goed zijn.
    Welke router bedoel je? Via de Laptop kom ik wel op mijn pc met het wachtwoord dat ik zelf op de pc heb ingesteld.
    Via de pc kom ik op de originele router (waar al het internet vandaan komt) gewoon via de LAN, verder geen naam of wachtwoord voor nodig, moest alleen het ip adres zelf handmatig invullen (de specifieke ip adres dus)

Lid

Standaard

En de laptop bediende je met dat USB stickje? Heeft jouw laptop geen ingebouwde draadloze netwerkkaart? Heb je de modem/router, waar de utp kabel ingaat naar je pc zelf ter beschikking?

Heb hieronder een afbeelding gemaakt voor je.

Kan niet ICS gebruiken-voorbeeld.jpg

Beschik jij zelf over die modem/router?

Lid

Standaard

Dat USBtje zit op de PC. De laptop heeft inderdaad een ingebouwde draadloze netwerkkaart.
    De modem/router zoals jij die hebt getekend heb ik niet tot mijn beschikking, die zit ergens in het gebouw.

Lid

Standaard

Mijn pc heeft namelijk geen ingebouwde draadloze netwerkkaart, daarom zit het USBtje daarop.

Lid

Standaard

Wat voor draadloze netwerkkaart heeft je laptop? Kijk is bij apparaatbeheer>netwerk adapters

Je kan deze ook proberen te verwijderen via apparaatbeheer (rechtermuisknop je netwerkkaart > installatie ongedaan maken) daarna herstart je, je laptop. En zal hij weer worden geinstalleerd. Verwijder wel eerst alle opgeslagen netwerken via netwerkcentrum.

Lid

Standaard

Atheros AR9285 Wireless Network Adapter

Heb de installatie ongedaan gemaakt en opnieuw opgestart, hij is nu opnieuw geïnstalleerd, maar nu maakt hij ook geen verbinding meer met de PC.

Discussie gesloten
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. ASCII codes gebruiken lukt niet
    door ElsV in forum Archief Andere software
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 augustus 2011, 15:02
  2. Gebruiken van videograbber
    door Jef Janssens in forum Archief Aan- en verkoopadvies
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28 november 2009, 16:18
  3. [OPGELOST] pc beeld blijft hangen (muis niet te gebruiken)
    door ronk in forum Archief Bestrijding malware & virussen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29 oktober 2009, 16:47
  4. Reacties: 4
    Laatste bericht: 27 oktober 2008, 19:36
  5. USB memorystick gebruiken
    door herman111 in forum Archief Hardware algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 10 augustus 2007, 17:52

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten