Ga naar inhoud

kan windows niet meer opstarten, irlq_not_less_or_equal


micha1234

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik kan sinds gisteren niet meer in windows XP geraken, na het opstarten van windows krijg ik een blauw scherm met de tekst:

er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

(...)

technische informatie:

STOP: Ox000000a (0x00000000, 0x0000001c,0x0000001, 0x804E1BF8)

dit scherm is gekomen tijdens het surfen, er kwam rechts in de menubalk een ballonnetje met: beveiligingsrisico, u heeft geen firewall geïnstalleerd en daarna kreeg ik het blauwe scherm en kon ik niet meer in windows geraken, ook niet in veilge modus of met de laatst werkende configuratie

ik heb ook de verschillende geheugenlatjes apart geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, die BSOD guide heb ik al bekeken, maar helpt me niet veel verder ...

de stopfoutcode kan zowel op softwarefouten wijzen (drivers (maar die werken al een jaar goed en die kan ik niet herinstalleren omdat ik niet in windows geraak) of hardwarefouten (daar heb ik ook het raden naar en onlangs niets nieuws toegevoegd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de oplossingen zou kunnen zijn,

als je bij het opstarten steeds op F8 drukt

(dit kan ook een andere toets zijn),

en je zou in het scherm kunnen geraken met de optie:

Laatst bekende juiste configuratie.

Dan kan je proberen, of je de PC op die manier weer opgestart krijgt.

Of je daar zal in geraken en of dit gaat werken ? (Waterkans !)

Maar ik zou het in ieder geval proberen.

Veel succes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, er is geen optie veilige modus zonder netwerk (enkel een veilige modus mét netwerkmogelijkheden en eeen met opdrachtpromt); bij de gewone veilige modus en die met netwerkmogelijkheden kom je na enkele seconden terug in het blauwe scherm terecht

wel ben ik in de geavanceerde opties voor windows kunnen binnengeraken (vga-modus gaf ook een blauw scherm, 'active directory terugzetten nog niet geprobeerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.