Ga naar inhoud

laptop blue screen


Reza

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb een laptop Acer Aspire 7715Z sinds kort loopt hij vast en krijg ik blue screen met verschillende fout code na checken op internet dacht ik dat het probleem aan de hardschijf ligt ik heb een new harddisk gekocht maar probleem blijft fan is ook goed Ram geheugen op een andere laptop getest was ie ook goed ik kan verder niks aan denken behalve processor omdat de hardschijf overheat word kan iemand mij hier wat advis geven? en trouwens videokaart is ook ok.

aangepast door Reza
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

En doe ook even het volgende.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet op windows komen, alleen via F8 in veilige modus en Speccy werkt niet in die modus en kan geen info geven, maar zolang dat ik in de veilige modus ben kan ik wel sommige programma's wel gebruiken behalve wifi en soms internet.

- - - Updated - - -

En Ja dom (van mij ) bedankt voor uw reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een nieuwe harddisk gekocht, dus heb je jou Windows opnieuw moeten installeren of heb je deze HD gecloned met een programma?

Je harddisk word overheat? Word deze te warm, hoe lang heb je deze laptop en is hiervan de koeler al ooit stofvrij gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI,

IK had de hd new gekocht en opnieuw windows geïnstalleerd in eerste uur ging alles goed toen krijg ik blue screen met verschilende code's op internet gezocht en kwam ik achter dat hardschijf te warm word hd inspector had ik geïnstalleerd en warmte van mijn harddisk was boven 67 graden heb ik binnen gezien cooler werkt goed en is ook schoon laptop is 4 jaar oud, en ja harddisk word echt overheat, in mijn laptop kan je namelijk 2aparte hard disk op 2 aparte plaatsen gebruiken op alle 2 platsen heb ik geprobeerd. en toch gaat ie fout melding geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Je ziet in dit programma ook de temperatuur van je HD, hoeveel geeft HD Tune hier aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI,

het was mij niet gelukt met HD TUNE , maar ik heb opnieuw mijn hard disk geformatteerd en deze keer heb ik vista op mijn laptop gezet en werkt alles prima geen error en geen bluscreen meer, howel mijn laptop is gemaakt voor windows 7 ( staat windows 7 logo op ) weet ik niet of all die problemen kwam door windows 7 en als ik nu het tempratuur van Speccy kijk van had is 50 en het is groen, kan dat zijn dat all die problemen door windows 7 komen? een legale versie met 4 mb Ram en dualcore 2.1 ( en het was trouwens officieel geïnstalleerd toen ik dat gekocht had )???????

Link naar reactie
Delen op andere sites

50°C is nog vrij hoog, lukt het je nu wel om een Speccy logje te maken.

Een blue screen zou kunnen veroorzaakt worden door een ontbrekende of slechte driver voor je laptop samen met Windows 7.

Als de temperaturen in Speccy hoog zijn is het misschien aangeraden om de koeling eens stofvrij te laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.