Ga naar inhoud

Laptop nog steeds traag na volledige herinstallatie


IDeLaet

Aanbevolen berichten

Mijn laptop werd volledig geherinstalleerd na een crash (foutmelding NTDLR is missing).

Windows XP werd opnieuw geïnstalleerd, alsook Office 2000, mijn internetverbinding en Norton 360.

Ondanks het herstarten na al deze installaties blijft mijn laptop erg traag en krijg ik regelmatig "prestatiemeldingen" van Norton 360. Heeft dit met werkgeheugen te maken en moet ik dit verhogen?

Heeft iemand tips om deze problemen te verhelpen?

Bedankt voor jullie tips/reacties.

Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi IDeLaet,

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er wordt een overzicht gemaakt van je hardware.

Als dit klaar is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en bevestig die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een overzicht van je hardware. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 1GB geheugen moet het toch mogelijk zijn om soepel en vlot te kunnen werken.

Heb je een clean install van Windows XP uitgevoerd?

Heb je alle drivers geïnstalleerd?

Welke software start automatisch met Windows op?

Ga via Start/Uitvoeren en typ hier msconfig en druk op enter ga naar het tabblad Opstarten. Hier zie je welke software allemaal geladen wordt met Windows.

Kijk eens in Apparaatbeheer, staan er ergens gele uitroeptekens bij.

Open eens Taakbeheer en kijk eens hoeveel geheugen er in gebruik is.

1299137556-630.png

n

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de installatie van Windows XP door een lokaal bedrijfje laten uitvoeren voor 50 euro, maar sindsdien is de laptop super traag.

Zelfs de startknop indrukken om naar uitvoeren te gaan, duurt een twintigtal seconden.

Ik heb al een aantal jaren Norton 360 en zonder problemen. Mijn licentie is nog meer dan 150 dagen geldig, dus dat zou zonde zijn.

en het heeft al die jaren probleemloos gewerkt ...

De volgende programma's staan in het tabblad "opstarten" :

CHDAudPropShortcut

NvCpl

NVMcTray

nwiz

QlbCtrl

SynTPEnh

Reader_sl

Adobe ARM

ctfmon

GoogleUpdate

Microsoft Office

qua prestaties gaat het om 4% CPU en 401 MB Wisselbestand. Er staan naast geen enkel proces uitroeptekens.

worden jullie hier wijzer van?

alvast bedankt voor de hulp!

groetjes,

Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua prestaties gaat het om 4% CPU en 401 MB Wisselbestand. Er staan naast geen enkel proces uitroeptekens.

CPU is afhankelijk van de belasting van je processor en 401MB geheugen gebruik is een heel normale waarde.

Er staan naast geen enkel proces uitroeptekens.

Langs de processen staan geen uitroeptekens..........

Ga naar Start/Uitvoeren en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op enter.

Het venster wat nu verschijnt is apparaatbeheer,

1299177296-260.png

staan hier ergens uitroeptekens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor de info.

Nee, ook hier nergens geen uitroeptekens.

Ik begin te denken dat het idd met Norton 360 te maken heeft, alhoewel het jaren goed en vlot heeft gewerkt ...

Zou het jammer vinden van het abonnement, maar zo kan ik ook niet werken.

Is er een goed alternatief? er zouden ook goede gratis alternatieven zijn?

Of zijn er nog andere acties die ik kan ondernemen?

Groetjes,

Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin te denken dat het idd met Norton 360 te maken heeft, alhoewel het jaren goed en vlot heeft gewerkt ...

Daar het voorheen goed heeft gewerkt lijkt me de kans klein, maar een software conflict met misschien een ander programma zou wel roet in het eten kunnen gooien.

Ga eens terug naar Taakbeheer tabblad Processen

1299227940-70.png

1 - Zorg dat de processen van alle gebruikers worden weergegeven.

2 - Klik op CPU zodat Niet-active systeemprocessen bovenaan staat.

3 - Is er hier een proces dat veel van je CPU in beslag neemt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

nee, ziet er ongeveer hetzelfde uit als bij jou, tssn 95 en 98% bij niet-actieve systemen.

maar wat wel opmerkelijk is dat het geheugengebruik 364500/63057 is (ik weet niet hoe ik een het venster kan kopiëren en in mijn bericht plakken).

Is dat normaal?

Groetjes,

Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.