Ga naar inhoud

laptop start niet meer op.


youphoneme

Aanbevolen berichten

Gisteren avond mijn laptop afgesloten en ingepakt, wel na een hele lange tijd aan)dagen.

Afsluiten ging niet supervlug maar niet verontrustend. er was een update die ook verwerkt moest worden.

Vandaag in de Uk aangekomen.

Start op en begint met scherm windows start, daarna komt het windows icoon wat in en uit fade.zeer langzaam en erer komt ie niet

opstarten in veilige modus begint wel maar stokt halverwege.

Ik heb een soort gelijk artikel hier gezien, maar kan het nu nergens meer vinden, ik heb het niet af kunnen lezen of er een oplossing voor is.

Iemand een idee, ik moet er hier mee werken en zoals natuurlijk altijd lig je hopeloos acher met backup van alle dokumenten opmaken.

mijn laptop is een Acer aspire 7741G

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel.

Dat heb ik allemaal geprobeerd.

met opstart herstel geeft ie aan dat het niet automatisch verholpen kan worden.

Hij kan ook geen herstelpunt meer vinden.

ik kan terug naar de fabrieksinstellingen, maar dan overschrijft ie alles.

Ik ben via het zoeken op dit forum gekomen.

Daar was toen een redelijk exact hetzelfde verhaal en zag ik was geplaatst in het archief.

nadat ik me aangemeld heb, heb ik dat artikel niet meer kunnen vinden.

heb ook geen enkel idee of er een oplossing was.

maar alles wat er bij mij gebeurt en ik te zien krijgt stond daar praktisch hetzelfde beschreven incl de uitkomst van opstartherstel.

Ik kan dus via f8 naar en 7 f 8 tal verschillende items.

maar die gaan geen van alle verder, of er komt niets uit.

in de fouten analyse geeft ie o.a aan dat handtekeningen niet kloppen.

laatst gekende goede configuratie kan ie niet vinden, opstarten en verkeerde handtekeningen overslaan doet ie niet.

en beetje ten einde raad.

aangepast door youphoneme
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan terug naar de fabrieksinstellingen, maar dan overschrijft ie alles.
Dat klopt maar we kunnen eerst proberen om je persoonlijke bestanden te recupereren met een ubuntu live cd.

Alle informatie en de werkwijze kan je hier nalezen: http://www.pc-helpforum.be/f284/bestanden-windows-kopi-ren-via-ubuntu-23338/

Daar kan je al mee beginnen en dan kunnen we verder zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik ben weer terug in NL, heb ubuntu op een schijf gezet, en hiermede heb ik ubuntu geprobeerd en dat is gelukt, na de bios setting even aangepast te hebben.

Ik heb een 750GB harde schijf en kan deze met inhoud terug vinden.

De volgende stap zal dan denk ik zijn:

vanavond na mijn werk, proberen om zoveel mogelijk dokumenten, presentaties, video's en foto's op te slaan op een dvd, weet niet of dat lukt ivm branden

middels Ubuntu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.