Ga naar inhoud

laptop start niet meer op, bestanden eraf halen


Luna

Aanbevolen berichten

Mijn laptop start niet meer op. Hij geeft een menu waar in hij aangeeft dat er opstartproblemen zijn en dat hij deze wil herstellen. Vervolgens geeft hij aan dat het niet hersteld kan worden.

De backup-cds werken niet.

Ik wil nu eigenlijk Windows Vista opnieuw er op zetten, maar eerst zelf de bestanden (foto's) van mijn harde schijf halen. Hoe moet dat?

HELP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dit eventueel doen door een ubuntu live cd te gebruiken.

Download Ubuntu.

Brand het iso-bestand op een cd-rom.

Start nu op via deze cd-rom.

Kies in het menu dat verschijnt voor Ubuntu uitproberen zonder te installeren en druk op Enter.

Als Ubuntu is opgestart ga je naar Computer of gebruik het menu Locaties.

Daar zie je alle apparaten staan die op je pc zijn aangesloten, inclusief je harde schijf.

Klik op je harde schijf. Daar zou je normaal je windows bestanden moeten kunnen zien.

Je kan nu je bestanden overzetten op een usb-stick, externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien ubuntu niet werk is er nog een andere hardware matig oplossing.

je gaat naar het kortsbijzijnde pc winkel punt.

je koopt een IDE / SATA to USB apparaatje.

kost ongeveer 30€

je vijst je harde schijf er even uit. wat bij de meeste laptops heel simpel is.

je sluit deze aan op een andere computer en klaar is kees.

deze word gewoon herkend als een externe usb disk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Om de pc te kunnen opstarten via de cd-rom moet je je bios-instellingen nog aanpassen.

Druk tijdens het opstarten op de DEL-toets.

Nu moet je zoeken naar een instellingen met de beschrijving "boot priority" of "boot order".

Daar moet je cdrom/dvdrom als "first boot device" staan.

Daarna kiezen voor save and exit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het enkel een corrupte boot. Dit is op te lossen met een installatie cd/dvd voor vista. Een bijgeleverde recoverydisk volstaat niet.

Als je geen installatiedisk hebt kan je kan je deze hier downloaden.

Met deze disk kan je vista niet installeren maar je kan ermee opstarten en de herstelconsole gebruiken en dat is voldoende.

Start op van de installatiedisk (of de gedownloade recoverydisk) en open de herstelconsole.

Typ fixboot en druk enter.

Typ fixmbr en druk enter.

Verwijder de disk en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie gekregen via PM

Als ik dit doe krijg ik de melding:

THis version of system recovery options is not compatible with the version of windows your trying to repair. try using a recovery disc that is compatible with this version of windows.

bedankt trouwens voor je tip

Luna

Heb je de juiste versie genomen? Heb jij een 32 bits of 64 bits Vista?

Als het nog niet lukt, probeer dan een originele installatieschijf te bemachtigen (lenen bij familie of vienden) en doe dan zoals uigelegd in bericht nr 9.

Als dat ook niet lukt, probeer dan de suggestie van Jürgen uit bericht nr 2 en dan kan je vista herinstalleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.