Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op (zwart scherm met knipperende cursor)


Aanbevolen berichten

Een zoveelste laptop die niet meer opstart blijkbaar. Het betreft een Packard Bell Easynote LJ61 laptop met Windows Vista van een half jaartje oud. Zoals vanouds krijg ik eerst het scherm met PB-logo, met onderaan de optie om "F2" te drukken om te set-up te veranderen. Doe ik dit niet, krijg ik een zwart scherm met linksboven een knipperende cursor, en geraak ik niet verder. Druk ik echter snel genoeg op F2, verschijnt er een "PhoenixBIOS setup Utility" met in de menubalk de opties "Information", "Main", "Security", "Boot", en "Exit". Onderaan de bruikbare toetsen, zijnde F1 (help), F5/F6 (Change Values, die indrukken heeft echter alleen een pieptoon tot gevolg), F9 (Defaults), F10 (Save and Exit" en de enter-, pijltjes- en escape-toetsen.

Wat staat me nu precies te doen om weer op te kunnen starten ? Het opnieuw insteken van de installatie-cd bracht alvast geen soelaas. Benieuwd of iemand hier raad mee weet, alvast bedankt.

aangepast door racing green
a
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kijk eens in het bios onder de tab "Boot" of daar de cd/dvd als eerste bootdevice staat.

Als dat niet zo is zet hem dan als eerste bootdevice en sla die instelling dan op.

Start nu de laptop terug op vanop de Installatie cd/dvd.

Als dat lukt voer dan de herstelconsole uit om zo windows te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgorde stond als volgt:

Boot Priority order:

1: IDE0: Toshiba MK5055GSX-(S1)

2: IDE1:

3: IDE2: Slimtype DVD A DS8A3S-(S3

4: USB FDD:

5: Network boot: MBA v11.4.1 Slot 0600

6: USB HDD:

7: USB KEY:

8: USB CD/DVD Rom:

Ik heb via F5 de 8ste op de 1ste plaats gezet en bewaard, en heropgestart met de "back-up disk, stuurprogramma's en toepassingen"-disk erin, zonder succes. Is dit de opstart-cd of moet dat nog een andere zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.