Ga naar inhoud

Live mail onder Windows 7 berichtenregels


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Hoe kan ik onder Windows 7 met Live Mail via berichtenregels mijn binnenkomende post sturen naar het Postvak IN van een specifieke account?

Ik heb namelijk onder één Telenet-account 3 personen zitten met ieder hun eigen specifieke email-adres, en waarvoor ik dus in Live Mail telkens een apart Postvak IN heb aangemaakt.

De inkomende mailtjes voor elk der 3 personen komen allemaal via één Telenet account binnen, maar ik wil die sorteren naar de 3 personen naargelang hun verschillende emailadressen. Bij Outlook Express was dat perfect doenbaar. Kan dat bij Live Mail ook?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik bedoel dat alle binnenkomede mailtjes rechtstreeks naar het Postvak IN van overeenkomende bestemmeling moeten geleid worden en nergens anders naartoe.

Bij Outlook Express gebruikte ik daarvoor volgende zinnetjes....

Als de regel Aan en CC niet 'een persoon' bevatten, ... dan niet van de server downloaden

En dat voor ieder verschillend persoon die op dat éne Telenet-account staan ingeschreven, en dat werkte prima! Nochtans werkt dat hier bij Windows 7 en Live Mail kennelijk niet. Kennelijk ook niet op de wijze zoals u me nu aangeeft en die ik al toepaste.

Let op! Ik wil dus elk binnenkomend mailtje naar één en de juiste bestemming krijgen, en niet naar Snelle Weergave noch bij een ander persoon.

Wat deed ik dan hier bij Live Mail onjuist?

Greetz

Jive1

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij WLM moeten de berichten eerst opgehaald worden van de Telenet-server vóór de berichtregels in werking treden. Indien ik je bedoeling goed begrepen heb, zou het zo moeten kunnen:

- we nemen als voorbeeld een bericht verstuurd naar jan@telenet.be. In WLM zou de instelling er dan zo moeten uitzien:

1. Als de regel "Aan" bepaalde personen bevat -> aanvinken

2. Verplaatsen naar een bepaalde map -> aanvinken

Dan krijg je de keuze om voor beide instellingen de exacte gegevens aan te duiden

3. bij het blauwe "bepaalde personen" vul je de naam in van de bestemmeling -> JAN

4. bij het blauwe "verplaatsen naar een bepaalde map" -> via zoeken ga je naar het "Postvak IN" van JAN

Bevestigen met "toepassen" en dan zou dit moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie morgen en bedankt Kape,

Alles wat u zegt klopt naar mijn mening, maar alleen punt 4 van je uitleg.... Daar geluk ik er niet in om de map Postvak IN van JAN of gelijk wie in te vullen én te 'bevestigen' met een OK of zo.... Hoe moet ik daar te werk gaan?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat u zegt klopt naar mijn mening, maar alleen punt 4 van je uitleg.... Daar geluk ik er niet in om de map Postvak IN van JAN of gelijk wie in te vullen én te 'bevestigen' met een OK of zo.... Hoe moet ik daar te werk gaan?

Indien je de bestaande map "Postvak IN" gebruikt, klopt het dat je deze niet kan bevestigen. Onder het "Postvak IN" van elke gebruiker moet je echter eerst een nieuwe submap bvb. "Postvak IN JAN Telenet" aanmaken. Dat had ik even vergeten in de opsomming. Dan kan je alle mails daar naartoe dirigeren en wel "bevestigen". aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik begrijp het niet....

Ik probeer exact te doen zoals u zegt, maar het lukt me niet de inkomende mailtjes te filteren en ze naar de juiste plaats te sturen. Steeds komen alle mailtjes bij ieder afzonderlijke persoon terecht...

Raadsel!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.