Ga naar inhoud

Map opties in Windows 8.1


luxsat

Aanbevolen berichten

Map opties in Windows 8.1

Sinds de installatie van de Windows 8.1 ondervind ik een vervelend probleem met het openen van mappen.

De mappen openen steeds in Details maar ik heb die liever in Lijst , nu kan ik die wel één voor één omzetten naar lijst maar liever zou ik dat voor alle mappen en onderliggende mappen in één keer doen en die optie vind ik niet.

Is hier een oplossing voor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier even geen 8 of 8.1 maar de verkenner is nu okk weer niet zo erg veranderd....

start verkenner en stel het beeld in wat jij als standaard wilt hebben.

zoek in verkennermenu naar organiseren, en ga tabblad weergave.

klik nu op de knop waar iets op staat als: op alle mappen toepassen,

sluit het instellingsvenstertje eerst via toepassen en dan op ok drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat de optie op de mappen toepassen grijs blijft en dus niet te gebruiken

FileDownloadHandler.ashx?fid=51217bcc-b4ac-4e21-a206-ed46132bbf6e

Je zal eerst nog eens je voorkeur moeten instellen die je wil behouden, nu zou de knop wel bruikbaar moeten zijn.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

@clarkie

Je hebt mijn posting bewerkt , je had beter gewoon geantwoord.

Ps Waar zou ik dan die voorkeur moeten instellen als ik er niet in geraak ?

Sorry, er is blijkbaar iets mis gelopen.

Maar je hebt mijn bericht toch gevonden.

Ik bedoel dat je eerst je venster moet instellen zoals je het wil hebben dan ga je naar het tabblad weergave en klik je op de knop ( op mappen toepassen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet gewoon onderstaande in die volgorde uitvoeren.

Ik ga naar een bepaalde map en dan kan ik die map bovenaan veranderen van bv tegels naar lijst

heb hier even geen 8 of 8.1 maar de verkenner is nu okk weer niet zo erg veranderd....

start verkenner en stel het beeld in wat jij als standaard wilt hebben.

zoek in verkennermenu naar organiseren, en ga tabblad weergave.

klik nu op de knop waar iets op staat als: op alle mappen toepassen,

sluit het instellingsvenstertje eerst via toepassen en dan op ok drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Windows 8.1 staat het volgende beschreven maar dit werkt gewoon niet en dat is mijn probleem.

Het tabblad Beeld van het lint bevat een aantal interessante weergave-instellingen. Zo kan de beeldweergave per map worden afgesteld op het gebruik, bijvoorbeeld de indeling Grote Pictogrammen voor het bladeren door een fotocollectie en de indeling Details voor een bestandsoverzicht met detailinformatie zoals het type bestand, toegekende labels, bestandsdatum en -grootte. Via de knop Opties, optie Map- en zoekopties wijzigen, tabblad Weergave, knop Op mappen toepassen kan de weergave van de op dat moment actieve map als standaard voor alle mappen worden ingesteld.

- - - Updated - - -

Door nu eerst een map op Tegels te plaatsen kreeg ik via de opties de knop Op mappen toepassen wel open , daarna ben ik terug gegaan naar lijst en dan lukte het wel.

Rare bedoening maar nu is het dus wel gelukt :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.