Ga naar inhoud

Microsoft Windows Update


patsy.m

Aanbevolen berichten

Ik probeer Microsoft windows updates (snel) te zoeken en krijg al sinds gisteren 't volgende:

"De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. [Foutnummer: 0x0072EDF]"

Mijn systeem: Microsoft Windows XP Professional, Versie 2002, Service Pack 3. Ik ben geen "held" in het opzoeken en oplossen van problemen, eerder een kluns :embarassed:. De meeste uitleg die ik krijg lijkt chinees voor mij, dus aub: u hebt met een volslagen leek te maken, maak het niet te moeilijk hé :dong: Alvast bedankt ! Sorry, foutnummer hierboven is verkeerd ! Moet zijn: [Foutnummer: 0x080072EDF]

[TABLE=class: MsoNormalTable, width: 100%]

[TR]

[TD=width: 20, bgcolor: transparent][/TD]

[TD=width: 585, bgcolor: transparent][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

aangepast door patsy.m
Sorry, eerst doorgegeven foutnummer was verkeerd, heb ik nu aangepast !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patsy

Bent u zeker dat het foutnummer 0x0072EDF klopt? Het moet namelijk het exacte foutnummer zijn zodat we meer informatie erover kunnen opzoeken op Google.

Ik denk dat je dit foutnummer bedoelt: 0x80072efd

De methodes die windows aanreikt bij deze foutmelding zijn spijtig genoeg redelijk technisch:

http://support.microsoft.com/kb/836941/nl#advmethodA

http://www.updatexp.com/0x80072efd.html

(klik op de link , maar niet op de linken in de tekst zelf)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal 2 mogelijke oplossingen die in deze link worden aangeboden, even vertalen. Dus dit mag je proberen:

oplossing 3

Verwijder Windows Update regels van het host bestand :

- Klik op het startmenu, Alle Programma's, Bureau Accessoires en kies op Kladblok (Notepad)

- Klik op het menu Bestand en kies Open

- Onderaan recht staat "Tekstdocumenten (*txt). Klik op het pijltje ernaast en kies "Alle bestanden"

- Bij zoeken in gaat u naar devolgende map:

C:\Winnt\system32\drivers\etc\

-Dubbelklik om het host bestand te openen

- Verwijder alle lijnen die verwijzen naar Windows Update

(http://v4.windowsupdate.microsoft.com).

-Kies Bestand/Opslaan

-Close Notepad.

oplossing 4

Run the IPCONFIG /FLUSHDNS command:

- Druk op de startknop en kies Uitvoeren...

- Typ cmd en druk op OK.

- Typ nu in het zwarte venster hetvolgende commando en druk op enter:

ipconfig /flushdns

Sluit het zwarte venster door op het kruisje bovenaan te klikken

- Herstart de PC.

Hebben één van deze twee oplossingen tot een resultaat geleid?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kurtt !

Zal dat ook eens proberen.

Ik heb ondertussen ook Microsoft customers support geraadpleegd en ook hun "goede raad" heeft nog niks opgeleverd. Ondertussen ben ik de pc problemen zo beu als gestampte pap (mijne vent ook ;°) en vermits hij al jaren een Apple wil ipv pc ga ik vandaag eens poolshoogte nemen om mij een Mac / Apple aan te schaffen. Blijkbaar hebben de gebruikers daar héél wat minder problemen mee, toch diegene die ik ken die van PC naar Apple overschakelden zijn ondertussen "die hard" fans geworden die nooit geen andere meer willen, noch in desktop noch in laptop. Hebt u daar soms ook goede raad voor? Ondertussen hoop ik dat mijn huidige pc niet crasht voor de nieuwe eraan komt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al metalle soorten systemen en Operating systemen gewerkt in de loop van zo'n 30 jaar;-) en ik durf echt geen objectief oordeel geven wat er nu beter of slechter is. Ze hebben allemaal hun goede en minder goede kanten en veel is persoonlijke voorkeur, waar uiteraard niets mis mee is. (Anders reden we allemaal met dezelfde auto ook zeker.

appleis waarschijnlijk duurder aan het eind van de rit en sinds ze OSX (unix varianten) gebruiken i.p.v. hun eigen OS zijn ze ook even gevoelig geworden voor infecties enz.

Het is ook moeilijker om support te vinden, maar zoals je zelf aanhaald hebben ze zeer trouwe userbase.

Dus ik kan er niet pro of contra op zeggen, alleen verwacht niet dat je daar nooit problemen zult hebben:-)

Uiteindelijk moet je eigen voorkeur volgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn laatste update was op 13 juli, ik probeer het eens...

---------- Post toegevoegd om 15:29 ---------- Vorige post was om 15:18 ----------

Ah wel, u zal wel gelijk hebben, geen problemen... das waarschijnlijk een utopie, maar ik hoor toch weinig klachten van Mac gebruikers. Eénmaal een Apple computer willen ze geen andere meer. Diegene die de meeste problemen hebben met hun Apple computer draaien af en toe nog Windows op hun Mac voor bepaalde programma's: ik wil dat niet doen. Helemaal niet, dus niet via Bootcamp noch via Virtualisatie maar enkel OS X, de anti-virusbescherming zit blijkbaar inbegrepen!? Mijn voorkeur gaat uit naar de iMac 21.5 Core i5 2,7Ghz 4GB 1TB Radeon 6770/512, goeie keus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.