Ga naar inhoud

na gebruik HDClone wordt externe harde schijf niet meer geopend of herkend.


lucderoeck

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een programma gedownload: HDClone freeware. Daarmee kan je je systeem copiëren naar een externe schijf. Ik heb dat gedaan zonder problemen, maar wanneer ik de externe schijf wil openen gebeurd er niets. De schijf staat bij appraatbeheer aangeduid, de stuurprogramma's zijn in orde, probleemoplosser vindt echter geen oplossing.

Ik kan de onzichtbare schijf echter wel uitwerpen om deze veilig uit te schakelen. Maar ik weet echt niet hoe deze te openen. Wie weet raad? Het is een 1TB schijf van Toshiba die altijd goed heeft gewerkt. Formatteren is geen oplossing want dan ben ik 850MB data kwijt.

Bedankt al voor de goede raad!

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

Als ik schijfbeheer open zie ik daar wel de externe schijf staan-schijf1- maar met een infoknop die zegt:

"Offline:de schijf is offline omdat deze een handtekeningsconflict heeft met een andere schijf die online is".

Wat nu? Ik weet niet goed hoe ik een printscreen moet maken Clarkie. Heb je genoeg aan deze informatie?

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke functie je in die software gebruikt hebt maar zoals eerder vermeld denk ik dat die externe schijf nu een exacte kloon is van je systeempartitie en zodanig dat die voor niks anders meer te gebruiken is.

De schijf zal je wel kunnen benaderen via HDClone.

Hoeveel GB was er in gebruik voor je die bewerking uitgevoerd hebt?

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

Ik heb schijfbeheer terug geopend en geklikt op "schijf1". Wonderbaarlijk genoeg kan ik dan bij Akties deze schijf terug online zetten! De pc leest dan de schijf maar zoals je hebt gezegd is deze nu een cloon van mijn harde schijf en is de rest weg. Hoeveel GB er in gebruik was weet ik niet echt, maar ik ben nu zo'n 850MB aan data kwijt; Ik heb het freeware programma REcuva van Piriform gedownload en eerst gaf dit alleen HDClone files als resultaat. Bij "geadvanceerd" een diepgaande scan aangeduid, ook "verborgen files" aangeklikt, en nu geeft het programma "355204 files gevonden" aan. Ik laat het programma draaien, maar dit geeft wel "14uur" als scanduurte aan. Ik zal u laten weten of dit is gelukt. Bijgevoegd vind u een printscreen NADAT ik op schijf1 en "online zetten" heb gedrukt.

Luc

post-46520-1417705733,9467_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op dat je als je bestanden wil terug zetten via recuva dat je die niet gaat plaatsen op de schijf waarop je aan het zoeken was naar die bestanden, ze kunnen dan overschreven worden waardoor je ze toch kwijt bent.

Erna zou ik HDClone verwijderen en de externe schijf formatteren en met andere back-up software een Image maken van de systeempartitie.

Enkele ( gratis) mogelijkheden vindt je hieronder.

http://www.pc-helpforum.be/f302/easeus-todo-backup-free-42198/

http://www.pc-helpforum.be/f302/paragon-backup-recovery-free-2011-handleiding-57725/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.