Ga naar inhoud

na update zwart scherm op samsung laptop


lucderoeck

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Op mijn samsung laptop zit een AMD card. Gisteren was er een update (120MB) en dus installeer ik die. Na opstarten krijg ik alles in beeld, na 2 minuten wordt alles zwart. Ik probeer terug op te starten maar krijg allen een zwart beeld. F toetsen: niks, repair cd: niks, recovery disk: niks, enfin, vanalles geprobeert, maar alleen een zwart scherm. Ik zie wel de nodige blauwe lampjes branden, dus hij zal wel iets doen, maar het is niet zichtbaar. Wat ik ook doe, het scherm blijft zwart,dus ik kan niks veranderen.

Wat nu? AMD geeft een update, maar blijkbaar is deze niet geschikt voor mijn laptop!

Iemand een suggestie? Heb de laptop dringend nodig.

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

Ik merk dat de laptop gewoon opstart, de lampjes van de harde schijf flikkeren,enz..de fan werkt ook, ik kan echter niks zien, alles is zwart. Er zitten 2 beeldschermadapters in de laptop, die blijkbaar met elkaar in conflikt komen na een update. Intel i5 en Amd Radeon.

Ik heb geen extern scherm ergens liggen, ik typ dit op een laptop van een vriend. Dus alles start wel op, maar ik kan geen aktie ondernemen doordat ik niks kan zien.

Wat stelt u voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de laptop kunnen opstarten vanaf een systeemherstelschijf maar je geeft zelf al aan dat je dan ook geen beeld krijgt.

Zie je ook geen witte letters in een zwart beeld verschijnen tijdens het opstarten?

Best probeer je dan toch even een extern scherm te lenen om te testen of je daar wel iets op ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Ik heb gebeld met een vriend die een extern beeldscherm heeft, maar die raadde me aan om eerst even de BATTERIJ eruit te halen, en die zo'n 5 minuten te laten liggen. Ik heb dit gedaan en ziedaar: de laptop startte terug op! Om de conflikten met Intel i5 en AMD te vermijden heb ik via taakbeheer AMD aangeklikt, klikken op beïndigen,klikken op 'processen', zoeken naar AMD, dit stond op 'automatisch' opstarten, dit aangeklikt en verandert in 'handmatig'.

Daardoor start alleen de Intel i5 card op, en ik heb nu geen problemen meer. Ik vermijdt natuurlijk om nog updates van AMD te downloaden. Automatische updates installeren verandert in 'eerst vragen'.

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.