Ga naar inhoud

Naar fouten zoeken


Keppetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zit met een vraagje. Ik heb vandaag van iemand horen zeggen dat hij naar fouten gezocht heeft in zijn computer en dat hij er gevonden had.

Nu is mijn vraag: Hoe zoek ik naar fouten in mijn pc??? Ik heb windows xp professionel en ik heb windows vista.

Nu zou ik dat ook graag eens doen. Naar fouten zoeken. Maar weet echt niet hoe ik er moet aan beginnen.

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu zou ik dat ook graag eens doen. Naar fouten zoeken. Maar weet echt niet hoe ik er moet aan beginnen.
Het antwoord van Knightgangsta is natuurlijk correct. Als je niet geconfronteerd wordt met "echte" fouten, hoef je ook geen inspanningen te doen om deze op te sporen.

Een ander aspect is natuurlijk dat je - op geregelde tijdstippen - wel eens opruiming kan houden van bvb. overbodige bestanden, resten in je register, enz. Maar dan moet je eerst voor jezelf uitmaken, wat je hiermee wil bereiken en wat je ultieme doel is. Bovendien is de omschrijving "fouten" erg vaag. Welk soort fouten heeft die "iemand" opgespoord en met welke programma's heeft hij dit dan uitgevoerd ? Als je daar misschien een antwoord op kan geven, zouden we je kunnen adviseren of dit nuttig of nutteloos is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Mijn computer geeft geen fouten weer. Maar die van mijn pa wel. En daarom zou ik graag eens zoeken naar de fouten. Hij geeft een foutmelding als de computer opgestart wordt en daarna nog een paar keer. Weet niet juist welke foutmelding het is maar het heeft te maken met Explorer of zo.

Wat zou ik dan het beste doen? Het is nog maar een nieuwe pc, allé, hij is 5 maand of zo.

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit de kans er in dat het om een besmetting gaat. Om te achterhalen of dit inderdaad het geval is, zou je al eens kunnen beginnen met het downloaden van HiJackThis.

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.