Ga naar inhoud

Net nieuwe computer instaleren


Jeremypc

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een jongen van 14 jaar en heb net een nieuwe gamepc gekocht tenwaarde van 500 euro ik zit nu alleen met het probleem dat mijn computer nog niet opgestart kan worden.

Als ik de computer opstart staat er: Reboot and select proper boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_

Ik snap niet helemaal wat ik hier moet doen.

Vr. Gr. Jeremy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zonet eens op hun website gekeken en een besturingssysteem is een extra optie idd. :hmmmm:

Bedenk wel dat Windows Vista en hogere systeem belasting heeft dan b.v Windows 7 maar kijk eens op de website van de moederbord fabrikant welke drivers beschikbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nergens vinden welke drivers maar als ik op de site kijk zie ik dit staan:

[TABLE=class: ProductList, width: 1]

[TR]

[TH=colspan: 4]Besturingssysteem/software[/TH]

[/TR]

[TR=class: featureRow alt, bgcolor: #EDF7FF]

[TD]Meegeleverde drivers[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

(achter meegelverde drivers staat een vinkje)

Ik heb trouwens het moederbord MSI FM2-A78M-E35

En heb in de doos van het moederboord nog wat losse deeltjes erbij gekregen waarvan ik niet weet wat het zijn.

Een soort van rekje en nog 2 kabeltjes.

Ik dacht dat het misschien is voor als je iets extras wilt inbouwen bijvoorbeeld extra USB-poorten ofzo.

Waarscheinlijk heb ik dat fout :)

Het maakt me trouwens ook weinig uit dat Windows Vista een grotere belasting heeft als ik er maar een beetje op kan gamen :)

Ik had namelijk eerst een pc met 2GB werkgeheugen en 1.98GhZ procesor

aangepast door Jeremypc
Link naar reactie
Delen op andere sites

post-24526-1417705663,3162_thumb.png

Heb eens gekeken voor de drivers van het MSI moederbord :hmmmm:

Er zijn drivers voor Windows 8.1, Windows 8, Windows 7 en Windows XP maar de Vista drivers worden niet weergegeven en of beschikbaar.

Dan zullen we moeten proberen om de drivers handmatig moeten zoeken bij de makers van de diverse chips.

Heb je een Windows Vista 32-bits installatie dvd?

Hoe je een installatie van Windows Vista uitvoert lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad Windows Vista 32-bits maar ik denk wel dat ik iemand die ik ken kan vragen om een cd'tje van (weet niet zeker welke) Windows 7 of windows Xp te Lenen.

- - - Updated - - -

En wat is dat roostertje met 2 losse snoertjes die ik erbij heb gekregen eigenlijk?

is dat voor uitbreiding of moet dat erin?

(zat los in de doos van het moederbord)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.