Ga naar inhoud

nieuwe software


Riban

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

volgende woensdag krijg/koop ik mijn nieuwe laptop (I7, 6GB Ram)

ik zit enkel met een paar vraagjes

1) De virusscanner: ik heb de (betalende) versie van F-secure ter beschikking maar op mijn oude PC (windows xp) vertraagde deze scanner mijn pc enorm. Ik kan ook voor een gratis virusscanner kiezen zoals Avira, Avast... welke zou ik nemen qua beste beveiliging?

2) 64bit: Op mijn toekomstige laptop is windows 7 64-bit geïnstalleerd, nu werk ik nog steeds met windows xp omdat mijn huidige pc de overstap naar Vista niet kon halen =) Maar ik heb gehoord dat sommige programma's conflicten geven met 64-bit... Wat is hiervan waar en wat is er eventueel aan te doen?

programma's die er direct op geïnstalleerd worden:

Office

Een virusscanner

Siemens LOGOsoft

Caddy C++

JavaSE

Visual Basic

Flowcode V4

PicFlash

TI Connect

MSN Messenger

iTunes

VLCmedia Player

Counter-Strike: Source

...

...

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Office 2003 en 2007 geen probleem.

Antivirus moet je eerst controleren. Avast, GData is geschikt.

Java is geen probleem.

Siemens LOGOsoft is geschikt voor Vista en dus ook voor windows 7 maar wel de laatste versie.

Over algemeen bekeken kan de meeste programma installeren in windows 7 tot maximaal 5 jaar oud.

Windows 7 - 64 bits.

Je moet het zo bekijken:

Als de software 64 bits is dan zal windows dat installeren in c:\programma files

Is het 32 bits dan zal windows dat installeren in c:\programma files (x86)

In windows 7 - 64 bits hebt je dus 2 programma files.

Uiteraard kan je het evengoed op een andere partitie installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.