Ga naar inhoud

ntldr is missing


philspain

Aanbevolen berichten

Hello,

Ik heb een Samsung NC10 netbook !

I heb enkel een usb-stick om op te starten omdat m'n netbook geen cd-rom lader heeft !

Kort na opstarten krijg ik het bericht dat m'n ntldr is missing !

Ik heb dus geprobeerd een restart te doen vanaf m'n usb-stick !

Deze recovery lukte zover tot ik het bericht kreeg :

Which windows installation would you like to log into

Ik voerde nummer 1 in en kwam dan bij

C:\WINDOWS>_

Als ik nu EXIT invoer start ie opnieuw op (zonder usb-stick) maar er komt weer ntldr is missing !

Zo nu weet ik niet meer wat te doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het me goed herinner van jaren geleden: vul achter C:\WINDOWS> eens win in en enter dan

dus C:\WINDOWS>win [ENTER]

als het niet lukt: met backspace de > eens vervangen door \ en opnieuw win erachter en opnieuw proberen met enter

moest ook dat niet lukken zou ik - omdat je met een usb zit - de C eens vervangen door de letter van je usb-station.

('k ben zelf benieuwd of het tot een oplossing leidt :-) )

editje: mogelijk helpt dan Simple "ntldr is missing" fix with boot floppy, CD-R, or USB flash

(de pagina heeft een online'vertaling' als je bovenaan op het Ned vlagje drukt)

- - - Updated - - -

of http://www.pcactive.nl/besturingssystemen/206798-hands-on-windows-xp-installeren-via-een-usb-stick.html?joscclean=1&comment_id=11398

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer, dank voor je reactie !

Ik heb de eerste 2 opties geprobeerd die je hebt voorgesteld doch zonder resultaat !

Ik ben daarna naar de andere link gegaan en ik ben nu zover dat ik de pc terug heb kunnen opstarten met mn USB stick !

Het probleem nu is dat ik telkens weer mn USB stick moet insteken om m'n computer op te starten !

Als ik het probeer zonder usb stick dan krijg ik dezelfde melding dat mn NTLDR is missing !

Wat kan ik nu doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philspain,

eerst en vooral sorry dat ik nog niet antwoordde, maar 'k had geen mailmelding gekregen van jouw antwoord en 'k dacht dus dat op mijn bericht nog geen antwoord gekomen was.

Ik denk ook dat je vanaf je usb moet gaan opstarten en vanaf je usb je windows opnieuw moet gaan installeren; - zelf zou ik in dat geval eerst voor een herstelinstallatie kiezen (xp dus over je oude xp zetten mèt behoud van je progs - alleen je updates zal je dan wel opnieuw moeten gaan binnenhalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.