Ga naar inhoud

Num Lock activeren


Hensyr

Aanbevolen berichten

Beste leden van PC-Helpforum,

Na een herinstallatie van Windows Vista op een Acer Aspire 8930G 644G32Mn lukt het me niet om de Num Lock te activeren bij het opstarten van de laptop.

Via Regedit/HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Keyboard/InitiatieKeyboardIndicators staat de waarde reeds op 2 door de installatie zelf.

Welke mogelijkheid heb ik hier om die Num Lock toch te activeren tijdens de opstart van Windows Vista?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k herinner me van in de oude tijd dat je die in de bios ook 'ergens' aan/uit kon zetten. Normaal wijzigt daar niks aan met een herinstallatie van Vista en ik weet bij lange niet of dit nu nog in de bios mogelijk is, maar kijk (als STegisofts middeltje niet werkt) daar toch ook maar eens.

ps: toch per ongeluk ook niet op je Numlock-toets gedrukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stegisoft die software was niet aanwezig.

@ Passer via Bios kon dit wel maar stond al aan, doch telkens bij opstarten bleef deze uit tot ik hem zelf telkens moest activeren.

oplossing gevonden via een Fix It van Microsoft, wat ik niet begrijp is dat die Fix It toch net hetzelfde doet dan wat er gedaan wordt in het register?

In ieder geval heeft het wel gewerkt en staat de Num Lock geactiveerd bij het opstarten.

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.