Ga naar inhoud

Operating system not found


crammer

Aanbevolen berichten

Hallo,

heb al vanalles geprobeerd, maar het lijkt maar niet te lukken met men laptop... dit heb ik al gedaan:

* Men laptop startte niet meer op. Ik heb een win7 DVD gebrand en op een andere partitie geinstalleerd. Zo kon ik men bestanden overzetten naar een externe HD

*Vervolgens heb ik men volledige harde schijf opgekuist met acronis disk cleanser

*Opnieuw win7 geinstalleerd, dit lukte perfect en het werkte weer

*updates, drivers en enkele programmas geinstalleerd (office, msn, chrome,... niets speciaal)

*Rebooten lukte telkens hij het vroeg (om dingen te installeren)

*Plots valt hij uit en als ik hem opnieuw wil opstarten zegt hij: Operating system not found, Net toen ik dacht dat hij weer in orde was...

Ondertussen nog maar eens win7 op een 2e partitie geinstalleerd om hem in gang te krijgen...

Heeft er iemand een idee wat ik (blijf) mis doen? Ben het nu een beetje beu

Alvast bedankt voor reacties en hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is effe moeilijk volgen wat je allemaal doet.

Je hebt blijkbaar al 2x windows7 op je pc. Eentje is genoeg.

Gebruik je een legale windows 7?

Hoe oud is je laptop (harde schijf)?

Maak eens een screen van je partities in apparaatbeheer als je zo ver nog geraakt.

Doe ook al eens een foutcontrole van je partitie, via je verkenner of deze computer klik je de schijf aan die problemen geeft.

Klik rechts, kies eigenschappen.

Ga naar tabblad extra.

Klik op foutcontrole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je c schijf staat als logisch station, daarop kan je het besturingssysteem niet op zetten want je kan vanop een logisch station geen besturingssyteem starten.

Je ziet in je scjifbeheer dat je c licht blauw is, dit is een logisch station. Dit moet een primaire partitie zijn.

Je d is donkerblauw, dat is een primaire partitie.

Je kan dat wel op een primaire partitie.

Hier lees je er meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.