Ga naar inhoud

[OPGELOST] Elk bestand dat ik download is Corrupt ( CRC message )


Vandijkske

Aanbevolen berichten

Hey

Ik heb zopas een nieuwe pc gekocht en in elkaar geknutseld.

Iedere keer ik een groter exe of zip bestand afhaal krijg ik een crc error bij het uitpakken of installeren. Ik dacht misschien dat het aan de harde schijf lag maar heb deze al geswitched en met een andere werkte het ook niet.

Nu dacht ik mmm ik heb een onboard lan kaartje , misschien scheelt daar wel iets mee, khad hier nog een pci kaartje liggen dus eens zo geprobeerd maar nog hetzelfde. dus euhm denk ik dat het iets softwarematig is ? als ik gewoon windows installeer en dan zo een file download krijg ik die error , ook als ik windows installeer en alle bijgevlerde drivers op cds en ook alle windowsupdates heb gedaan. Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd ? Sorry voor het plaatsen in deze categorie windows. Ik weet zelf eigenlijk niet aan wat het ligt en ook niet of jullie meer informatie nodig hebben. Alvast bedankt om mijn probleem onder de loep te nemen :laugh:

Prettige feesten nog en groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zelf een niet beschadigd bestand van mijn hd zip en dan trug unpack werkt dit perfect. En ik heb al van zoveel verschillende sites gedownload en ook al met een dl manager dus het kan bijna onmogelijk aan de sites liggen. Zou ik data verliezen ofzo als ik download ? (werk niet met draadloos netwerk) Groetjes en bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey effe een update. ik download een zip bestand dat bij mij niet ging op pc op een andere pc en daar werkt het wel. Ik plaats de zip file op mijn externe hd en dan extract ik hem naar mijn nieuwe pc. Ik heb nu de goeie exe file . Ik installeer de demo game en het werkt. Ik wil de exe zippen dat werkt , ik unzip hem CRC error. Scheelt er iets met de manier van wegschrijven dan ? heb al nieuwe schijven geswitched dus zou het iets aan mobo kunne zijn of wat ? ik weet het niet ben hopeloos :) Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik heb ondertussen wat research gedaan en ben maar blijven zoeken en ben tot de conclusie gekomen dat het aan mijn geheugen ligt. Na een test met memtest ofzoiets blijkt dat 1 latje perfect werkt maar het andere niet en vol errors zit. Na omwisseling zal normaal gezien dit probleem verholpen zijn. U mag deze topic sluiten

Prettig eindejaar en ni te zat e :laugh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan inderdaad de boosdoener zijn. Fijn dat u de oplossing hebt gevonden.

Ik markeer uw vraag als opgelost. Mocht het probleem niet opgelost zijn dan stuurt u mij maar een pm.

En zat zullen we niet zijn want we gaan nog wat pc problemen oplossen he :-)

Fijn eindejaar

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.