Ga naar inhoud

[OPGELOST] gebruikers aanmeldscherm slaagt vast


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een kleine week een probleem met mijn windows xp laptop.

Als ik hem opzet, gaat alles normaal, tot het inlogscherm komt (kies gebruiker)

Daar kan ik niet op een gebruiker klikken, want dat heeft geen effect. Ik kan dus niet inloggen.

Normaal wordt die gebruiker dan ook 'aangeduid' (de andere worden wat in de achtergrond gefade) maar dat doet die ook niet.

Zelfs na heel lang wachten, doet hij dat niet na de 1ste keer

dus, op knopje duwen en dan valt die uit

terug opzetten

en dan als je terug komt op dat inlog scherm, lijkt het nog niet goed, maar dan moet je even wachten (een minuut of 2-3) en dan kan je inloggen.

Maar de eerste keer, kan je dus lang wachten zonder resultaat.

En het lijkt me niet echt gezond om de pc zo telkens af te sluiten.

Dus weet er iemand een oplossing?

Onze andere vaste pc heeft dat ook gehad overlaats. Maar slechts 2-3 keer en daarna was het opgelost. Ik weet niet meer wat ik gedaan heb ofzo, wat de oplossing was :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou via een andere OS je pc is kunnen scannen op malware/virussen.

Linux bijvoorbeeld kent zo goed als geen virussen die tegen dit OS werken dus je kan met gemak Windows scannen vanop Linux.

Zet ze wel even in een andere partitie anders gaan ze vechten ^^

Virusscanner:

NoD32/ESET 30dagen trial versie

Malware/spyware:

Ad-aware 2007

Register onderhoud:

Advanced Windows Care of Ccleaner al is die laatste minder diepgaand wat je register betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen linux hoor

maar ik heb al een virusscan gedaan met men nod32 (ik heb veel virusscanners gehad, maar ik vind deze echt de beste :) )

op ad en spyware heb ik al gescanned met spybot

ik zal het zodadelijk ook nog eens doen met adaware, want dat staat hier ook nog op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier ben ik weer...

probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik heb hem opgestart in veilige modus en een voledige virusscan gedaan. Maar zonder resultaat.

Vanaf dat de pc een tijd af staat (vooral merkbaar 's morgens dan.) kan je bij de 1ste keer opstarten, jezelf niet aanmelden.

Het pijltje beweegt, maar je gebruikersnaam wordt niet aangeduid, en klikken heeft dus geen nut.

ctrl+alt+delete doet ook niets daar. Dus het enige wat ik dan nog kan bedenken, is hem uitzetten met het aan/uit-knopje. En hem dan weer opzetten. En dan gaat alles weer normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kan gerust even uw pc opschonen met TuneUp utilities:

hier vind je de versie die je nodig hebt

Pc helpforum - Downloads - TuneUp Utilities 2007 TRAIL

installeer deze even en voer dan '1-click maintenance' uit. (staat op bureaublad na installatie normaal. of openen via 'start' - alle programma's - TuneUp Utilities 2007 - Utilities - 1-click mainenance. Het programma zal automatisch uw pc scannen en achteraf, na scannen kunt u kiezen 'correct problems'

en daarna TuneUp RegistryCleaner (openen via 'start' - alle programma's - TuneUp Utilities 2007 - Utilities - TuneUp RegistryCleaner.

U opent dit en u kan kiezen tussen 'Complete scan (recommended) en 'choose tests' - kies hier Complete scan' en klik op next, nu scant hij terug, wanneer hij klaar is klik je op 'show errors' en kies je 'start cleaning'. Mogelijks na het herstellen kan hij aangeven dat je nogmaals moet scannen om resterende problemen of te lossen. Doe dit totdat je op 'Finish' kan klikken

------

Mocht dit niks helpen: download dan:

Download details: User Profile Hive Cleanup Service

Hiermee versnel je normaal het terug aan-en afmelden

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok,

hij is nu aan het scannen

en bij het register zegt hij 924 problems found :hmmmm2:

en bij programs 151 :hmmmm2:

... wel veel hé :P

maar ok.. fix! en nu die andere scan effe doen :)

edit:

die gaf er nog 37

en dan nog eens 5 daarna

dus dat is ook gefixed.

nu hopen dat het probleem is opgelost, maar dat kan ik wrss pas morgen vroeg merken

thx alvast voor de hulp, 924 was toch de moeite dan :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja dat lijkt me wel...

er is misschien nog wel een mogelijkheid als deze niet lukt.

bij het inlogscherm moet je even je muis bewegen totdat het icoontje van jouw gebruiker "weggefade" is.

druk nu 2 maal op CTRL + ALT + DEL (gewoon vrij snel achter elkaar)

je krijgt een nieuw venster met daarin: gebruikersnaam en wachtwoord

typ bij gebruikersnaam de gebruikersnaam van jouw account

en typ bij wachtwoord het wachtwoord wat bij dat account hoort (als er geen wachtwoord is ingesteld typ dan bij wachtwoord niets)

druk nu op enter of op OK

nu moet je ook inloggen.

maar deze manier is eigenlijk alleen maar om als administrator in te loggen en NORMAAL kennen de meeste mensen (uitgezonderd computer administrators) deze manier niet

deze manier zou je kunnen gebruiken als het na het scannen nog niet is opgelost.

werkt de manier ook niet die ik net uitlegde, dan staat je pc gewoon TE vol met documenten of iets dergelijks, of je werkgeheugen wordt bijna 100% gebruikt tijdens opstart, of je CPU wordt gewoon volop gebruikt.

maar kijk eerst even hoe het zit met die scan... daarna kun je deze manier nog uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.