Ga naar inhoud

[OPGELOST] kan muis niet installeren


marijek

Aanbevolen berichten

Mijn vriendin heeft van haar zoon een thinkpad laptop, met daarop Windws XP voorgeïnstalleerd, gekregen. Als ik een USB muis aansluit start het installatieprogramma, maar daarna komt er de mededeling dat de muis niet geïnstalleerd kan worden omdat er iets ontbreekt. (mouclass.sys o.i.d.) Is het mogelijk om dit als onderdeel te installeren van een Windows XP CD, zodat ik XP niet helemaal opnieuw hoef te installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee er zat geen installatie cd bij de muis. Ik weet het merk niet, kan het ook niet aan mijn vriendin vragen, want die weet dat niet. Maar dat is ook niet het probleem: er is een onderdeel van Windows XP niet geïnstalleerd, waardoor ik de muis niet kan installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open "Deze computer" en rechtsklik op de schijf die u wilt controleren.

Klik op "Eigenschappen".

Klik op het tabblad "Extra" en dan op "Nu Controleren" .

"Fouten in het bestandssysteem automatisch repareren" aanvinken.

Klik op "Starten"

Na de scan kun je nog eens proberen of de muis nu kan geïnstalleerd worden.

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Helaas is door jullie advies het probleem niet opgelost. Ik heb nu een nieuwe vraag: er is geen recovery CD van IBM. De laptop is van IBM. Ik heb echter wel een recovery CD van Medion, waardoor ik Windows XP opnieuw zou kunnen installeren: zou ik dan het registratienummer dat onder op IBM laptop staat gewoon in kunnen vullen of zou ik dan problemen krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een recovery-cd is enkel bestemd voor het systeem waar het bij geleverd werd. Deze cd bevat ook de hardware drivers.

Met een recovery-cd kan je het systeem enkel terugzetten naar de toestand op het ogenblik dat de pc de fabriek verlaten heeft.

Een medion recovery-cd kan je dus niet gebruiken op een IBM systeem om dat de hardware anders is en dus niet de juiste drivers heeft met als gevolg dat het IBM systeem niet zal werken.

Edit.

Wat is het juiste model van de IBM? Misschien kan je op de site van IBM nog wel drivers vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.