Ga naar inhoud

[OPGELOST] Krijg men bestanden niet meer open


Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb op men laptop 3 parties waarvan C voor softw D voor films en E voor gewone data,

nu wou ik men E schijf wat opruimen en heb ik alles in 1 mapke gezet MAAR

nu ik die bestand wil lezen krijg ik telkens een error melding toegang geweigerd.

de map is blijkbaar een alleen lezen map dit krijg ik niet veranderd want ook als ik dit probeer, krijg ik foutmeldingen.

In de veiligemodus ben ik ook al gaan kijken maar ook daar het zelfde verhaal, "uw toegang is geweigerd" ook als ik op de mapjes ga staan zit er zo gezegd 0 Byte in terwijl als ik op de hoofdmap sta toch meer dan 1,95 gigb aan data inzit.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Alvast Bedankt

Bulldozer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewone data in je E partitie is te verwijderen.

Kan zijn dat sommige bestanden/mappen een "Alleen Lezen" eigenschap hebben.

Dan moet je eerst via Eigenschappen dit wijzigen.

Andere oorzaak die jij blijkt te ondervinden is dat die data niet van jou is. Bedoel hiermee staan er 2 accounts op je XP computer?

Als dit zo is is de data waarschijnlijk van de andere account.

Die 1.95GB die je hebt die je niet kan vinden, zijn systeem informatie volumes die op je schijf staan. Maak al een keer je prullenbak leeg en klik met rechtermuis op mijn computer en neem Eigenschappen. Dan tabblad systeemherstel, daar vink je Schijf E uit. Daarna op OK drukken. Daarna doe je een schijfopruiming van Disk E en je 1.95GB zal een stuk minder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, nee dat is het probleem niet, en het alleen lezen ja dat had ik vermeld in men probleem, dat alle mappen op alleen lezen stonden, dit kon ik niet aanpassen MAAR ik heb het opgelost :)

Simpel, khad nog een linux pendirve achter de hand indien windows xp zou crashen, kheb die linux stick gebruikt om zo in men map te kunnen. waarschijnlijk omdat die linux niet gebonden is aan NTFS machtigingen. ik heb dus men data terug allemaal inorde en wel.

toch bedankt voor de antwoord

MVG

Bulldozer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een oplossing ... maar niet de goede...

Die machtigingen en beveiliging staat er niet voor niets op.

Als er systeembestanden instaan of stonden... zal je het wel merken.

Veel succes.

Het is beter dit op te lossen op de juiste manier.... de beveiligde bestanden staan geregistreerd in het Windows Register. Nu heb je ze laten verdwijnen zonder dat je register is aangepast. Als je later problemen hebt, denk dan maar even terug.

Je moet zulke dingen op de juiste manier uitvoeren, maar ja het is reeds gedaan.

Hoop voor je dat er geen systeembestanden instonden.

Maak een nieuw systeem herstelpunt aan... want alle herstelpunten werken nu niet meer omdat er informatie ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, bedankt voor je bezorgtheid maar der stonden naar mijn weten alleen maar data bestanden in, khad wel 5 .bat files er in staan maja die heb ik zelf gemaakt en moest ik die kwijt zijn kan ik ze terug aanmaken. voor de rest wast belangrijk dak vooral men data van school enz niet kwijt gespeeld ben. Voor de rest die machtigingen als ik de enige gebruiker ben van die laptop en me aanmeld als admin dan zou ik toch overal aan moeten kunnen he. nu ik de belangrijkste data heb, kan ik alles formateren en er een linux laptop van maken :) vindt windows maar dikke bucht maja is mijn mening. Ben hevige linux fan srry :D.

:ciao::ciao:

Bulldozer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.